SME
Nedeľa, 19. január, 2020 | Meniny má Drahomíra, Mário

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na diaľniciach v ČR by sa mohlo jazdiť stošesťdesiatkou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Max. povolena rychlost
na dialnici zavisi od jej technickeho stavu i vytazenosti, obavam sa, ze ceske dialnice nie su az take kvalitne aby zarucili bezpecnost a plynulost premavky pri 160km/h. Mozno by to slo s novymi dialnicami smerom na Nemecko. Na druhej strane, takato rychlost vyhovuje len malo komu, ja osobne jazdim na Ford focus 1,6 16vTi a uz nad rychlostou 120km/h (cca 3000ot/min) uz rapidne stupa spotreba. Otazkou teda je, ci chcem usetrit cca 20 minut casu pri 200km useku a prijst do ciela unaveny a spoteny s velkym rizikom smyku alebo kolizie, alebo ci pojdem pohodovou 120kou a mam komfort i bezpecnost ovela vysiu. Samozrejme, su tu ludia s bavorakmi a medakmi, ok, ale to je v cechach este stale predsalen luxus.
robino_01
Ja mam Focus SVT
blownuty Prochargerom a ani M3 nie je problem ;-)
ss
<< < 1 2 3 4 5 > >>

heheh tak to hej

1988 M3?
 

 

Nove ceske dialnice su kvalitne, myslim ze kvalitnejsie ako nove slovenske. Minimalne ich robia o meter sirsie ;-)
 

cas nad zlato

Velmi sa cudujem tvojim vyjadreniam o rychlosti 120 kmh. Pri 120ke moze clovek na dialnici akurat tak zaspat. Asi jazdis velmi malo a kratko, a este k tomu na nespravnom aute.
Ja jazdim so svojou toyotou avensis dcat pravidelne 1000 km do nemecka, ked sa da i rychlostou 200 kmh a pridem do ciela oddychnuty a nespoteny. Na takomto dlhom useku ziskam tak skoro 2 hodiny. Pri 160ke mam velmi tichych 2750 otacok/min a vybornu spotrebu 8 l nafty. 160-ka je pre dnesne auta absolutne normalna rychlost, a preto vitam navrh bratov Cechov. Predpokladom je ale (i v Nemecku) vzajomna ohladuplnost vodicov, co by na Slovensku bol urcite znacny problem. Napr. kto uz len na Slovensku pozera do spätneho zrkadla pri predbiehani???
 

 

Je rozdiel, ci si v Prahe a spat za dve alebo za styri hodiny. A ci mi auto vezme 9 pri 130 alebo 14 pri 200 je azda moj problem. Za tie 2 usetrene hodiny mi to stoji. jedna vecera pre dve osoby. Cas nekupis.
 

 

Sorry chyba. tie casy mali byt 4 a 8 hodin. Preratal som to len pre jednu cestu
 
Hodnoť

Europa uz davno nemala vojnu,

tak treba nieco vymysliet na znizenie stavu muzského pohlavia.
Treba este povolit 3 promile a mame to!!
 

 

mozno to chcu schvalit, lebo na cestach sa pohybuje dost vodicov, ktory sa ponukli ze to skusia v praxi, pred tym ako to schvalia. Aby vychytali vsetky muchy. Policajti a poslanci nevynimajuc.
 
Hodnoť

vyššia rýchlosť = vyššia bezpečnosť

Ja som si už dávno na sebe odpozoroval, že keď idem "predpísanou" rýchlosťou, začínam sa nudiť, začnem pozorovať okolie, a dostávam sa do nebezpečných situácií. Keď idem "svojou" rýchlosťou, tak sa venujem riadeniu a jazdím bezpečnejšie. Najnebezpečnejšie sú radary, lebo ich vyhľadávanie silno odpútava pozornosť od riadenia.

To sú moje osobné skúsenosti vodiča s cca 3.000 km mesačne.
Rekreačný vodiči to možno vidia ináč.
 

To je jedno ako to kto vidi, nie?

V dodrziavani zakona si musia byt vsetci rovni a basta. Ked 130 tak 130, ked 160 tak 160, ale ak jedno alebo druhe prekrocime (=porusime zakon) tak ma nastupit tvrda represia. To nema co byt o pocitoch, ze mne sa takto jazdi lepsie a bezpecnejsie... Vobec nechapem ako sa mozeme bavit na tejto rovine o dopravnom zakone. Ten sa ma jednoducho dodrziavat - nic viac a nic menej.
 

Mudro hovoris

Mudro mudro hovoris. Ja som mal dve male nehody v zivote. Pri oboch som isiel menej ako 40, rozmyslal som, co budem robit, hral som sa s radiom, mobilom a neviem este cim. Ked ides napriklad 180 na dilanici, tak si ako na ihlach, nedovolis si sa pozriet ani do palubneho pocitata alebo do navigacneho, len aby si nestratil pozornost ani na sekundu. Analyzujes situaciu na stovky metrov dopredu, aky je povrch cestu, spravanie vodicov pred tebou, krajnice, ci ti odtial nemoze nieco vbehnut a.t.d. Je to sice velmi unavne, ale urcite davas nasobne viac pozor ako pri 130, ked sa nudis a esemeskujes si.
 
Hodnoť

aha...

napriek mojim zlim skusenostiam,podporujem myslienku zvysenia rychlosti.naposledy v nemecku som spadol s motorkou pri 160-ke,pricom stratil aj prilbu.na vine bola vadna pneumatika.mal som obrovske stastie ze sa mi podarilo postavit sa na svoje a zbehnut z cesty.nikdo nevedel sa zastavit,proste nemohli kvoli rychlosti.a este ktomu vrak motorky presiel kamion ktory tiez nemohol sa zastavit.neviem ci na taketo situacie existuje rozumna rada
 

 

highway to hell...
 

 

No je rozdiel rozbit pri 160 745ku a motorku. Motorkari su samovrahovia ale chapem ich lebo je to droga. Uzasny pocit aj ked prieciaci sa logike. Boh pri tebe stal. Ale je mi jasne. ze budes jazdit dalej, lebo kto to raz skusi uz inak nemoze. Drzim ti palce, aby sa ti nic nestalo.
 
Hodnoť

to asi nepoznate

dialnicu, kde je 5-6 prudov plnych a ide sa tak max. 60 -80 aj o 2.00 po polnoci...
A Porsche je dobre len na to, aby do neho skakali baby hore bez heheh
 

 

Jasne, dialnice 50 km pred Parizom, nedela poobede Mnichov, Milano. Ale vacsina europskych dialnic su o druhej v noci v pohode. Napriklad vacsina nemeckych dialnic, alebo juzny tah cez v Francuzko okcez Perpignan. Najdepresivnejsia je talianska dialnica medzi Milanom a Turinom, kde nemas 200 km v podstate nic, okrem tych megarestauracii, ktore su ponad cestami. Nuda ako svina. Aj tak nechapem, ze Taliani maju 130 a napriklad medzi Turinom a Milanom idu vsetci v lavom pruhu 160 az 220. Jasne, ked nie je zapcha. Zaujimave, ako to vsetvi skupinovo ignoruju. A aj ked som sice este nemal skusenost, talianski policajti su vraj rovnaki ako rakuski.
 

Jurij, skúst poriadne roztočiť.

Nebudeš prvým, kto sa z Talianska vráti, vďaka ich policajtom, bez auta.
 

PS

PS Ked si kupis Porsche, tak potom hodnot, ake to je auto a na co je.
 
Hodnoť

schvalujem

som vysluzily taxikar a milujem rychlost ktoru permanentne prekracujem,myslim si ze zvysenie rychlosti je len dobry krok na druhej strane vsak vodici musia byt viac ohladuplnejsi a najma starsie vekove skupiny a zeny vodicky(nic proti nim) by si mali davat vacsi pozor bo nie vseci jazdia po dialnici 110.A este nieco taky vodici ako ja by mali byt pokutovany popripade im odobraty vodicak a ak niekto prekracuje rychlost alebo iny limit ci zakon mal by si byt potom za svoje ciny plne zodpovedny... apropo vsade na svete sa jazdi pomalsie ako u nas. v amerike su dialnice urcite aspon 3 krat lepsie hlavne tahy su 3 az 5-6 prudove a jazdi sa na nich 65-75 MPH a ak rychlost prekrocite o viac ako 10 MPH mozte sa tesit na par hodinovu basu.. To by mali u nas schvalit.Hned by vsetci poznali MPR-ku...
 

 

s tou basou to uz prehanas ale nv niecom mas pravdu..jazdi sa tu max...75Mph a to iba v niektorych statoch vacsinou je 70mh.. co je prepocet. asi 115kmh max.. 120kmh.. viete preco? lebo amici stale chodia cez limit asi o 5-10mil za hodinu. a do tej basy ides az ked prekrocis 20mph..ja som osobne prekrocil 15mil. tak som mal z toho len sud.a 128$ co mi potom aj tak sudca znizil na 76$ ze to ze som nemal niaky point. ale aj tak to bolo ponaucenie zabit pol dna na sude.. pre par minut ze budem skorej doma.
A inac len tak pre zaujmavost kamiony tu jazdia jak blazni rovnako ako s osobakmi75mph..a ked je piatok tak aj 80mph lebo chcu byt cim skor doma..:)uz ma raz jeden skoro rozjebal ked ma. predbiehal len som zatrubil..
 
Hodnoť

nejde o rýchlosť, ale o vodiča

pokiaľ sa bude jazdiť bezočivo ako v BA, tak na Slovensku nikdy 160 na dialnici nebude. Stačí porovnať ráno v Bratislave, Prahe a napríklad v Mníchove. BA dopadne absolutne katastrofálne. Neviem či 5-10 sek. niekomu tak strašne pomôže.

Dúfam, že sa čoskoro situácia zlepší a bude možné uvažovať o zvýšení rýchlosti aj u nás.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Svet