SME

Diskusia k článku: Boeing 737 MAX mal nad USA problémy s motorom

Na palube lietadla neboli žiadni cestujúci, len traja členovia posádky.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
60 príspevkov

  • puck
    som zvedavy, ako sa rozbehne lietanie tymto lietadlom. ja by som mal celkom strach nim letiet, ked ho opat povolia do prevadzky. urcite par rokov si pockam, ako sa to cele bude dalej vyvyjat.
    • traveler

      a co ked dostanes na vyber

      let 737MAX letenka za 49 Euro alebo iny typ ale letenka bude stat 200 Euro?
      • cavo_

        Skutocna dilema

        Skutocna dilema je v tom, ci nastupis do takehoto lietadla ked to zistis az na letisku. Planovany stroj je jedna vec a da sa vopred zistit. Ale az na letisku uvidis co naozaj poleti. Takze v tvojom priklade mas letenku za 200 a pristavia max. Nastupis?
        • WildcatYXU
          Keby som sa mal rozhodnut na zaklade tohoto incidentu, tak urcite nastupim. Nebol to prvy IFSD v historii letectva a nebude ani posledny. Co sa tyla lietania s maxami vo vseobecnosti, budem sa im vyhybat len kvoli tomu ze vo vseobecnosti nemam rad B737. Ale ked budu splnene vsetky podmienky spatneho uvedenia do prevadzky, lietadla budu po dlhej odstavke znova zalietane a vyhnut sa letu maxom bude znamenat velke komplikacie, nastupim.
          • Jano555
            Prémium
            Objednávky sa hrnú a budú hrnúť. Neostáva iné, len veriť, že úrady boli dôsledné. Ve´d uzemnenie 1,5 roka je riadne dlhé. Ryan air ich objednal spolu takmer 100, a ten prepraví ročne 100mil. cestujúcich. Tak ako sa im vyhnúť??? :)
            • WildcatYXU
              • Jano555
                Prémium
            • tva1
              Prémium
                • tva1
                  Prémium
                  • WildcatYXU
                    • tva1
                      Prémium
                  • Jano Carpe Diem Tomorrow
  • Roman Bušo

    To, že sa môže stať chyba v konštrukcií

    alebo v technológiách sa stane. Nie je to príjemné, ale je to bežné. Rozhodnutie úradov neohrozovať ďalšie životy a uzemniť lietadlá je správne. Predpokladám, že aj výrobca má záujem, aby sa chyba odstránila. Možno sa tak aj stalo. Otázkou zostáva, či odstránenie chyby bolo urobené riadne. Podľa mňa by prospelo, keby sa v medzinárodnej dohode o leteckej preprave upravilo právo pre cestujúceho, ktorý odmietne letieť týmto ( akýmkoľvek) tipom lietadla, povinnosť leteckej spoločnosti vrátiť mu cenu letenky. Túto stratu, si letecká spoločnosť môže uplatniť na výrobcovi lietadla.
    • 1812618

      a pri autách si zákazník pojazdí

      a potom odmietne používať ojazdené vozidlo a vrátia mu kúpnu cenu nového a predajca si bude škodu uplatňovať u výrobcu? Právnická logika nemá chybu. Inak očividne to dobre lieta na jeden motor, takže vlastne pozitívna správa:-)))))))))))
      • do tretice vsetko dobre

        Tento

        pan je insitny pravnik a insitny podnikatel. Ten jeho "tip" je len toho potvrdenim....on si rad uplatnuje "straty" - to je de facto "business model".
        • Roman Bušo

          Ak si kupis letenku

          do Berlina a nepovedia ti, ze poletis AN2 je to ok? Ja rovnako vnimam aj pripad, ked sa rozhodnes neletiet s lietadlom, pri ktorom mas obavu. Ak by Ti letecka spolocnost uviedla, ze let sa uskutocni strojom xy, a Ty o tom vies a kupis si ho. je to tvoja vec. Ale inak si myslim, ze je spravodlive vratit Ti peniaze. Vidis na tom nieco insitne? Ja nie. A to, ze si niekto uplatni prava, ktore mu zo zakona prisluchaju, nepovazujem tiez za necestne alebo insitne. Ale mozno sa do tretice strafis s niecim rozumnym. Skus. Podla toho, ako reagujes si myslim, ze si neskoncil ani strednu skolu. Lebo nevies, ze slusne je sa predstavit, ked sa ides s niekym o niecom rozpravat. Ale na to mas malo odvahy, lebo vies, ze taras hluposti a bojus sa, ze by Ta niekto spoznal.
          • Jano Carpe Diem Tomorrow
            re "Ja rovnako vnimam aj pripad, ked sa rozhodnes neletiet s lietadlom, pri ktorom mas obavu. Ak by Ti letecka spolocnost uviedla, ze let sa uskutocni strojom xy, a Ty o tom vies a kupis si ho. je to tvoja vec. Ale inak si myslim, ze je spravodlive vratit Ti peniaze. Vidis na tom nieco insitne? Ja nie. A to, ze si niekto uplatni prava, ktore mu zo zakona prisluchaju, nepovazujem tiez za necestne alebo insitne." precitaj si niekde prepravne podmienky. nikde nemas garantovane, ze preprava su uskutocni typom lietadla, ktore je uvedene pri kupe letenky. aerolinky si vymedzuju pravo zmenit typ litetadla, vid https://www.klm.com/travel/ca_... "5.5 Aircraft type The type of aircraft indicated to the Passenger at the time of Ticket Reservation or subsequently is given for their information purposes only. Imperatives related to safety and security, reasons beyond the control of the Carrier or operating constraints may lead the Carrier to modify the type of aircraft without any liability on its part." Samozrejme, aj je typ lietadla, ktorym nechces letiet, pre teba dolezity, ta si kup letenku za najvyssiu tarifu. ta je vratitelna a vymenitelna a uplne flexibilna.
            • Roman Bušo
              • Jano Carpe Diem Tomorrow
                • Roman Bušo
                  • Jano Carpe Diem Tomorrow
                    • Roman Bušo
                      • Jano Carpe Diem Tomorrow
                        • Roman Bušo
                          • Jano Carpe Diem Tomorrow
                            • Roman Bušo
                              • Jano Carpe Diem Tomorrow
          • traveler

            precitajte si prepravne podmienky, ak ..

            ... ak vam nevyhovuju tak si nekupujte letenku. Ale uz roky, odkedy sa v letovych poriadkoch uvadza typ lietadla, aerolinky uvadzaju, ze zmena lietadla nie je vylucena (napr. som zazil ze namiesto 737 Turkish nasadili A330, kvoli vyssiemu dopytu) a v prepravnych podmienkach sa uvadza, ze zmena typu lietadla nie je dovodom na vratenie penazi.
  • lanoes
    Prémium

    Netrea z Maxu robiť strašiaka, nie je to

    o lietadle, je to o tých, čo sú v kokpite. Haváriu tých 2 Maxov nespôsobil softvér, ale posádka, ktorá nezvládla jeho nesprávnu činnosť. Treba chápať rozdiely medzi príčinou a dôsledkom. Rovnaká príčina má rôzne dôsledky, Maxov s vadným softvérom lietalo mraky a mnohé posádky mali podobný problém ako tie 2. Len tie iné posádky problém zvládli a cestujúci doteraz nevedia, že v takom leteli. Závady na činnosti motora sú nie výnimočné, školená a spôsobilá posádka zvládne bez problémov tak ako táto kanadská. Ja už som to písal, ale znova. Ja nemám problém s Maxami a ani inými typmi lietadiel. Ja mám pri každom lete jediný problém (a priznám, že vážny) a tým je, že netuším, kto sedí v kokpite a kú má spôsobilosť. S tým mám problém. A to som retired pilot. Pretože aj laici, ktorí sledujú seriál o vyšetrovaní leteckých nehôd museli postrehnúť, že absolútnu väčšinu dokumentárne zachytených nehôd zavili ľudia, v kokpite, v kokpite iného lietadla (zrážka vo vzduchu či na zemi) alebo riadiaci letovej prevádzky a technický personál na zemi. A mnohé chyby pilotov boli takého druhu, že ich snáď ani pilot vo výcviku neurobí, ale "skúsená" osádka áno. Neuveriteľné šlendriánstvo, sebaistota, porušenie nariadení, vzájomná spolupráca posádky, alkohol a drogy a iné. Tak tohto sa obávajte (ak už sa chcete obávať), kolegovia, nie lietadiel. Pokojne nastúpte do Maxu, ten za nič nemôže. je to naozaj dobré lietadlo.
    • Jia Baoyu
      Prémium
      To je dost zjednoduseny pohlad, ze za to mohli piloti. Ci to stalo jeden a pol roka len tak?
      • lanoes
        Prémium

        Nie je to to isté, ale

        istá paralela ma napadla. Naozaj si myslíš, že jediná automobilka, ktorá "podvdzala" a mala problémy s emisiami, bol VW? Naozaj si o tom presvedčený, že jediný VW? Technických chýb, ktoré ohrozili kvôli nekvalitnej súčiastke či súčasti lietadla bezpečnosť letu daných typov lietadiel, bolo viac ako by ti bolo milé. Ale potichu sa vyriešili. A bez toho, aby som do toho ťahal niečo iné, vždy raz príde nejaký zlom, keď sa povie STOP alebo DOSŤ. A rieši sa to takto. Nespochybňujem, je to OK, len píšem, že vada softvéru u Maxov nebol v histórii, aj tej nedávnej, jediný takýchto problém, nebol, ver mi. To, čo je dôležité je, že sa všetky úpravou niečoho vyriešili a zvýšila sa bezpečnosť lietania. Asi je naozaj dobré raz za čas riešiť veci exemplárne.. Aj tento nesúvisiac s témou Maxov, corona problém snáď donúti niečo v našom konaní zmeniť. Možno áno, možno nie. Jedno je určite isté. tento corona problém bude vyriešený. A súčasne niekde v budúcnosti príde iný celosvetový problém. Proste je to tak.

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 338
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 912
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 5 021
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 164
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 923
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 804
  7. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 143
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 2 789