SME
Nedeľa, 12. júl, 2020 | Meniny má NinaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V USA otestujú najväčšie lietadlo na svete s elektrickým pohonom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Zalezi, z coho sa ta elektrina vyrobi. Ak bude z uhlia, tak lietadlo bude mat vlastne vyfuk v komine elektrarne.
 

 

To je fuk z coho sa vyrobi.
Je to len ciste PR, bez poriadnej revolucie v baterkach sa to nema ako ujat.
 

 

Presne tak. Ide o PR.
Lietadlo je pri elektrickom pohone limitované váhou batérií a ich kapacitou pre dobu letu.
 

ale ide o beta verziu

a tá ešte ťahá za sebou kábel, či?
 

 

Jáááj, lietadlo - trolejbus?
 

 

to je uplne logicke co pises, ved kazdy motor je limitovany kapacitou paliva. napriklad najlepsie su na tom atomove ponorky, tie su stavane tak, ze netreba ani palivo menit, pretoze zivotnost ponorky je kratsia ako mnostvo paliva v reaktore.
 

 

Solar impuls mal na krídlach solárne panely čím čiastočne riešili problém s váhou batérií. Inak čo vodíkové palivové články?
 

 

Vysoké náklady. Dôvod, prečo sa táto technológia neujala pri automobiloch.
A solárne panely na lietadle pre 100 cestujúcich by tak rozsvietili displeje na sedadlách ( s nadsázkou).
Letectvo našlo riešenie - ostáva pri eko vyrábanom benzíne. Nižšie emisie, ale vyššia cena pri výrobe.
Ale, medzi nami, najväčším špiňdírem v doprave je námorné loďstvo. A tam je len minimálna snaha na zmenu.
 

 

O podpore vodíkových palivových článkov sa uvažuje (možno sa to už aj deje) v Ázii namiesto batériových elektrických áut. Ten palivový článok vyrába elektrinu.
K tomu loďstvu. Niekto som zachytil, že tankery spaľujú priamo surovú ropu a hlavne tú kvalitatívne najhoršiu. Výsledkom čoho sú brutálne emisie. Jednou so zložiek tých splodín sú sírne produkty, ktoré ale paradoxne pomáhajú. Odrážajú slnečné svetlo do vesmíru čím znižujú skleníkový efekt.
Inak vraj elektromobily vôbec nie sú EKO, no pochybujem či do výpočtu EKO nákladov na klasické spaľováky niekto započítava aj tieto emisie tankerov.
 

 

Problémom konca minuého storočia boli tzv. kyslé dažde. Priemysel produkoval sírany a tie ničili prírodu. Následne koncom 80 a začiatkom 90 tych rokov sa tento problém podarilo odvrátiť.
Myslí, že lodná doprava je najväčším problémom v doprave. Slovensko, ako vnútrozemská krajina si to možno tak neuvedomuje.
 

 

Ty si posledných pätnásť rokov prespal ?
Akumulátory a rovnako elektromotory prešli obrovským vývojom .
 

 

Evidentne som prespal.
Teda uz mame bateriu co ma kapcitu ako letecky benzin na kilo hmotnosti?
A definuj ten obrovsky vyvoj. O kolko sa zvysila kapacita li ion bateriek za poslednych 15 rokov?
Tipujem ze ani netusis, ze?
 

 

„SCiB“ (Super Charge ion Baterie), daj si googla .

Už prvým znakom bolo vytláčanie spaľovacích motorov z modelov lietadiel a áut pred 15 rokmi .
Dnes hobby drony vydržia vo vzduchu 30 minút .
Čo myslíš, čo umožnilo rozvoj kadejakých elektro hýbadiel bicyklami počnúc ?
Nielen vývoj akumulátorov ale aj elektromotorov .
Viacpólové ( striedavé ) elektomotory napájané jednosmerným akumulátorom .

Niekde v USA nový typ nanomateriálu, ktorý umožňuje rýchlo vyrábať nabíjacie akumulátory pre elektrické automobily.
Materiál s názvom „nanoscoop“ . Vlastnosti : extrémne vysoká rýchlosť nabíjania a vybíjania . Dnešné lítium-iónové akumulátory by pri zaťažení tak vysokým prúdom zhoreli .

Alebo líthium vzduchové akumulátory umožňujú kapacitu do 4000 mAh/g , autá s nimi by mohli mať dojazd cez 500 km .

Líthium sírové akumuátory, nikel-vodíkové ...

Nemusí sa radikálne zvyšovať kapacita akumulátorov, stačí, že nové sú lacnejšie a omnoho ľahšie, už to nie sú "olovené boxy s kyselinou, ale sendvič v podlahe...
 

 

Vsetko su v rovine vyvoja, kazda jedna z tych veci ma nejake problemy preco sa nedostali do komercneho nasadenia. Cena, vybusnost, narocnost vyroby, rychle vybijanie, malo cyklov nabijania atd..
Ja narozdiel od teba to sledujem iba asi 20 rokov. O xy technologiach pisali ze uz sa idu vyrabat a nic.
Ziadne obrovsky skok sa nekonal. Ztrojnasobenie biednej kapacity(na potreby letectva) li ion za poslednych 30 rokov neberiem ako obrovsky skok, ale len ako normalnu evolociu.
Ak chces lietat na baterky potrebujes obrovsky skok, a vyrovnat kapacitu/kg s letecekym palivom.
A nikde si nedal odpoved na dve otazky.
O kolko stupla kapacita komercne dostupnych bateriek za poslednych 15 rokov?
A ktora to technologia ma kapacitu ako letecky benzin? Okrem velmi teoretickej niekde v labaku?
Bez nej plati to na co si posmesne reagoval, ze baterky v letectve budu len PR.
 
Hodnoť

hmm

dojazd 160 kilometrov je na lietadlo slusny.
ktovie aky ma dolet... ;-)
 
Hodnoť

Je blbosť na n-tú.

Treba sa pozrieť na Haldor Topsoe. Tu je riešenie na nosič energie. Rovnako sa hodí do fuelcel pre elektromobilov, ale priamo aj do motorov namiesto benzínu.
https://blog.topsoe.com/topsoe...
Všetky tie PR veci môžu....
 

 

A to co odporucas nie je PR?
Lebo ok znie to fajn, ale realita sa ukaze ked to postavia.
 

Takze s

elektrinou zo slnecnych kolektorov alebo biomasy budeme redukovat CO2 na metanol... a ten spalime v motore. Pocul si niekedy take slovo ze energeticka bilancia alebo efektivita ci ucinnost ?
 

 

Takže myslíš že výroba dnešných palív zo základnej suroviny + výroba povinných bio- s...čiek je menej energeticky a technologicky náročná? Alebo vieš o nejakom vrte z ktorého rovno tečie Natural 95? Kde? Niekde v Kuvajte?
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Svet