SME
Pondelok, 1. jún, 2020 | Meniny má ŽanetaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako koniec sveta, opisujú svedkovia pád lietadla na 16-miliónové Karáčí (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Najprv stratili jeden motor, skusili pristatie, nepodarilo sa, pokus o dalsi a stratili aj druhy? Nedivil by som sa keby to bolo mnozstvom paliva.
 

 

Podľa toho, ako vyzerali kryty motorov na foto z opakovania:
http://avherald.com/h?article=...

to skôr vyzerá na pokus o pristávanie bez podvozku alebo nevydarený go-around (kontakt s dráhou po predčasnom zasunutí podvozku) alebo niečo podobné, čo následne v krátkom čase zapríčinilo výpadok motorov. Nateraz ale ide o čisté dohady, treba počkať na predbežnú správu alebo info z vyšetrovania.
 

..

Pred prvým pokusom o pristátie mali zrejme nejakú poruchu, ktorá znemožnila vysunutie podvozku. Aktivovali systém RAT, to je vrtuľa ktorá sa vysunie a zabezpečí dodatočnú elektrinu alebo poháňa hydrauliku.
Čakali do poslednej chvíle, či sa podvozok vysunie, zrejme však trocha prestrelili ten cas, buchli motormi o drahu a tým ich poškodili a uz sa žiadny goaround nekonal :(
 

...

Este doplním ze RAT vrtuľa je vidieť na fotke lietadla, kde je slovo PAKISTAN, medzi písmenami A a N
 

 

Alebo najprv buchli motormi o zem, nasledne spustili RAT koli tomu ze motory vypadli a spolu s nimi aj elektrika, podvozok sa nasledne vysunul ale na zastavenych motoroch sa uz moc lietiet neda tak sa zrutili. Na druhom videu je vidiet ze podvozok je vysunuty pred padom.
 

..

Možnosti je viac, zajtra spoznáme aj ako to bolo naozaj. Na internete (FB stránka Aeronews) je aj video, ktoré natáčal cestujúci z lietadla pristávajuceho o niečo neskôr. Vidieť tam dym šíriaci sa spomedzi domov, naozaj len kúsok od pristávacej drahy.
Bolo to ako ked pristával Sully na Hudsone, akurát s nešťastným koncom.
 

 

RAT sa airbusoch po strate oboch motorov deployuje automaticky. Goaround sa konal, aj ho takmer dokončili (viď vyznačená final position v AH), energia ktorú mali k dispozícii už ale zjavne nestačila na úspešné dokĺzanie k dráhe (resp. aspoň mimo zastavanú oblasť).
 

..

To je pravda, teraz som pozeral video, dosť strmo klesal na konci, to uz nebolo žiadne plachtenie.
Akurát som písal nižšie/vyššie, na facebookovskej stránke Aeronews je video z lietadla pristavajuceho neskôr, naraz bol kúsok od letiska :(
 

Bbbbbb

Bolo to plachtenie, tak plachtia lietadlá podobných rozmerov , pozri na YouTube
 

 

Hm, zaujimave... jeden tipek v diskusii pise ze pred padom bol podvozok vysunuty a je to jasne vidiet v druhom videu. Ako sa mu podarilo poskodit oba motory na drahe s vysunutym podvozkom?
Keby mal problem s podvozkom pri prvom pokuse o pristatie, preco hlasil vypadok motora a nie poruchu podvozku? Fakt som zvedavy co z toho vyjde.
 

 

No asi sa podvozok vysunul az po tom, ako sa predtým motory poškodili bez vysunuteho podvozku.
 
Hodnoť

 

Raválpindí je dosť známe mesto na to, aby novinári komolili jeho meno. Je to hneď vedľa Islamabádu, takže by som sa nečudoval, keby dve posledne spomínané lietadlá mierili na to isté letisko.
 


Najčítanejšie na SME Svet