SME
Utorok, 2. jún, 2020 | Meniny má Xénia, OxanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pakistanské lietadlo sa zrútilo do obývanej oblasti tesne pred pristátím (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

..

Včera som si akurát rozmýšľal či nebude mat negatívny vplyv dvojmesačné parkovanie na lietadla, ktoré sú zvyknuté lietať nepretržite.
Zrejme nie, ale obavy narástli :)
 

 

No, nepodarilo sa im vysunut podvozok a potom im pocas GA prestali fungovat oba motory.
 

 

Tym som chcel povedat ze nieco na problemoch sposobenych odstavkou moze byt.
 

Tak

podla mna urcite. Tusim pred rokmi padli v Dominikanskej nejaky Turci charter co mali zaparkovane lietadlo 2 tyzdne ci kolko, do trubiek co merali rychlost naliezli osi, urobili tma hniezdoa zle im meralo a po starte isli tusim do stallu a padli do mora. Ale ty to urcite vies lepsie kedy a ako presne to bolo. To parkovanie aj ked musia dodrziavat urcite postupy a lietadlo nakopnut, porolovat a piloti bez cviku par mesiacov, no esteze nemusim lietat a nemal v plane az do konca septembra. Dovtedy sa to snad troska zdvihne.
 

 

Bolo to presne tak ako pises. Bol to Birgenair 301, Boeing 757-200. Vzlietli z Puerto Platy a sli do mora pri Cabarete. Presne kedy to bolo sa nepamatam, tusim vo februari 1996.
Vzdy ked som v okoli si dam extra poharik rumu na ich pamiatku.
PS: Ja by som velmi rad letel a nemozem :(
 

 

Ano, pripad s osami s Pitotovych trubiciach sa stal. Ale viac by som sa bal toho, ze piloti, pozemny personal aj riadenie letisk maju pauzu, na niektorych postoch sa aj pomenia ludia a vysledkom moze byt zlyhanie ludskeho faktora na vsetkych urovniach.
Problemom bude aj to, ze airolinky budu bojovat o prezitie, vsetky budu viac ako predtym hladat sposoby ako usetrit a budu ovela viac tlacit na zamestancov kvoli efektivite. V praxi to znamena skracovanie casu na opravu, vacsia tendencia pilotov riskovat kvoli uspore casu a paliva, aerolinky budu falsovat vykazy o udrzbe.... Regulacne urady sa pri kontrolach takmer 100% spoliehaju na informacie od aerolinii, neviem o tom ze by niektora autorita robila fyzicke kontroly stavu lietadiel alebo ze by preverovala postupy posadky ak nedojde k ziadnemu incidentu. Ak bolo lietadlo mimo zostupoveho luca ale pilotom sa to podarilo nejako ukorigovat, tak to nikto nebude vysetrovat. Aerolinky pilotov pochvalia ze pristali nacas, to ze to boo rizikove pristatie nebude nikto riesit.
Dobrym statistickym ukazovatelom tohto trendu by mohol byt pocet lietadiel ktore budu ziadat o prioritne pristatie kvoli nedostatku (ci uz realnemu alebo vymyslenemu) paliva.
 
Hodnoť

 

Tak uz aj Airbus si uzije blame
 
Hodnoť

Ja sa obávam

Aj toho, či piloti nevyšli z cviku :(
 
Hodnoť

 

Go around pri ILS pristávaní a pri druhom pokuse im prestali fungovať motory. Info z priloženého twittera v článku.

Neviem, možno im došlo palivo a boli už príliš nízko, aby to zvládli až na letisko. Ktovie ako dodržiavajú nariadenia v týchto krajinách.

V každom prípade je to len špekulácia...
Úprimnú sústrasť pozostalým.
 

 

Ešte pre doplnenie. Tu sú údaje o letovej výške:
https://www.flightradar24.com/...

V článku sa píše o 2 alebo 3 pokusoch o pristátie pred nešťastím. Podľa údajov z flightradaru došlo len k jednému pokusu. Pri druhom lietadlo na letisko už bohužiaľ nedoletelo.
 

..

Pri mojom poslednom lete sme tiez pristávali na štvrtý krat, ale Flightradar ukazoval len dva pokusy
 

 

Vďaka za info. Aj ten flightradar asi nie je sám neomylný očividne.
Inak ak by to niekoho zaujímalo. Je tu ešte aj video z iného pohľadu. Vyzerá, že podvozok bol kompletne dole pri tom poslednom pokuse.
https://twitter.com/i/status/1...
 

..

Mrazivé video :(
Po mnohých letoch sa moj strach zmenil pomaly na zdravý rešpekt, ale stále ma mrazí, ze pri havárii som len sardinka čakajúca v plechovke na smrť
 


Najčítanejšie na SME Svet