SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Belgičania kritizujú najneekologickejší let, trvá iba deväť minút (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

tu je kratke ale krasne vyjadrenie k ekologii a vsetkemu dnes "pretože má zákazníka" .. inak povedane, prachy su vzdy nad vsetkym :)
 

 

Som si pozrel akeho zakaznika. Samozrejme naklad. Zrejme ma v Maastrichte ta firma terminal. Takze z nakladneho terminalu nalozi lietadlo naklad. Ale kedze tam maju kratku runway nemoze tankovat dost paliva na let do Mexika a letiet s cestujucimi. (proste tak tazke lietadlo by nevzlietlo na kratkej RWY).

Tak stroj doleti na to druhe letisko, natankuje, nalozi cestujucich a odleti. Ked chcu byt gretensiti, tak treba prinutit cargo firmu aby postavila terminal na druhom letisku.
 

 

tak to mozme rovno zrusit aj let cargoluxu z maastrichtu do luxemburgu......
 

 

Ta filozofia je chora, nech ma kazdy obyvatel zeme isty co2 kredit ako firmy, ktory moze minut, ak si ho niekto roz**be na 14h lete, a iny na 150 kratkych letoch napr zo ziliny do liskovej pri ruzomberku nech sa paci
 

 

pán pôsobil za komunistov v plánovacej komisii?
 

 

Pan baker,
Pri najblizsej popolnici otvorte penazenku a vysypte tam vsetky plastove karticky s vasou podobiznou alebo tie s dlhou cislicou 16 miestnou.
Dakujem
 
Hodnoť

 

Z tohto dôvodu napokon nebolo ani to slávne spojenie BA-Viedeň? ha ha
 

no pozor pozor!

no pozor na linku BA-WIE sa planuje Hyperloop! a na ten sa ani Concorde nechyta :P
http://www.hyperloop-info.sk/h...
[kks stranka na ten 'hyper-lup' este stale existuje LOOOL]
 

 

BA-VIE mi nedavno ponukol skyscanner, robil to tusim Wizzair, return flight za nejaky 60e.
 

 

Blbost. Skyscanner ti to najde, ale ak sa lepsie pozries, tak je to autobus. Wizzair ani ine aerolinky zatial nelietali BTS-VIE.
 

 

Malo to letové číslo, ale reálne to bol bus, nie?
 

 

To uz neviem, nepozeral som to do detailov, ale cakal by som, ze skyscanner nebude ako vysledky poskytovat autobusove spojenia ;).
 

 

Air France už roky poskytuje niektoré vnútroštátne úseky vlakom TGV, pričom sú označené kódom AF a štvormiestnym číslom. Mám osobnú skúsenosť, že na CDG musím vybrať batožinu a ísť na vlakovú stanicu, kde mi dajú cestovný lístok.
 

 

Spojenie BTS-VIE bolo plánované v časoch po vstupe do EÚ, kedy Austrian lietal istý čas aj z bratislavského letiska. Vtedy robili lietadlá technický let z jedného na druhé letisko a Austrian rozmýšľali, že by mohol brať aj cestujúcich. Keď sa ukázalo, že lietať z Bratislavy nebola dobrá myšlienka, zanikol aj nápad na linku BTS-VIE
 
Hodnoť

A co dalej?

Media - si vsimam uz dlhsie, spracovavaju svet na zdrazenie leteckej dopravy, a to bude poriadne zdrazenie. Lebo letecke spolocnosti budu musiet "prisolit" taxu za znecistovanie atmosfery, a tu financnu zataz samozrejme posunu na cestujucich.
 

 

a na koho by tu taxu mali preniest na pilotov ???
 
Hodnoť

belgičania?

či aktivisti??
 
Hodnoť

 

Ono tieto technicke prelety su niekedy nutne. Lietadlo proste skonci let na tetisku A a potrebuje startovat na linku z letiska B ktore je 100km dalej. Tak co maju piloti odbocit s Airbusom na dialnicu, a soferovat po nej, alebo sa dat tahat nejakym tahacom aby nemuseli tocit motory ? Plus okolo cesty vyrubat stromy a dvihat elektricke droty ?

Ale su aj byrokraticke lety, napriklad v Heathrow su strasne drahe odletove sloty. A ked taky slot aerolinka ziska musi ho vyuzivat alebo ho strati. Tak sa moze stat ze skonci linka (napriklad kvoli nepokojom v destinacii), alebo sa planuje linka, dostane slot, ale musi sa vybavit este halda papierov.
Tak sa lieta daky "Ghost flight" - typu Londyn - Manchester, kym sa zacne lietat ta linka pre ktoru je slot urceny.

Takisto zrusit vlakovu linku je v Britanii taky strasny proces, ze je lahsie na nej uplne zbytocne jazdit s prazdnym vlakom (za rok sa takou linkou premelie 25 cestujucich).
 
Hodnoť

Klasika, ziadne cisla

Musel som googlit. Vseobecne dost vela zavisi od naplnenosti. Napriklad naplnene lietadlo moze mat na kilometer mensiu uhlikovu stopu ako auto s jednym pasazierom. Ak je let ziadany a naplneny tak uhlikova stopa je uplne ok. Najneekologickejsia preprava urcite bude niekde v sektore verejnej autobusovej dopravy kde sa moze stat ze cestu absolvuje aj nula pasazierov.
 

 

Myslím že uhlikova stopa je nasobna aj pri plnom vyťažení . Tiez ide o to či by náklady a ľudia cestovali ak by sa mali prepravovat autom , prikladom sú španielske paradajky , máme ich plné pulty , bez lietania by sme mali dosť aj našich , dokonca chutnejsichc , len drahších , kopa ľudí využíva už dnes pomerne lacný leteckú dopravu len preto , lebo je , keby nebola , vyletovali by do bližších destinácii , atď, atp
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Svet