SME
Sobota, 29. február, 2020 | Meniny má

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ruský Superjet núdzovo pristál na Sibíri po zlyhaní motora (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Je to kvalitne lietadlo

Pristalo bez problemov aj z jednym motorom. Keby sa to stalo Boeingu tak su všetci mŕtvy...
 

 

Jo, dobra debilina co tu taras.
Pre tych co maju mozog v hlave tu mam video B757 co vcucla cvirika do motora:
https://www.youtube.com/watch?...
 

 

Ano Ruskie geroji spravili najlepsie lietadlo na svete, ved Rusi su najlepsi. Len to ma jeden hacik, hned pri prvom lete zabili vsetkych potencionalnych zakazikov na palude.
 

 

Si komplet???
Však to je známe, že všetky lietadlá môžu letieť aj keď im 1 motor vypadne..
Také situácie sú x krát do roka..
Jumbo 747 letí, aj keď vypadnú 2 zo 4...
 
Hodnoť

 

takto sa robi propaganda ...
RUSKY superjet ... pristal ... PO ZLYHANI MOTORA

pre toho co cita len titulky, alebo zbezne prebehne clanok jasny odkaz: rusi zase daco dovrzali, zase sa prejavila ruska NEkvalita, ze zase zlyhala ruska technika ...

a v clanku ze dovodom nudzoveho pristatia bolo nasatie vtaka jednym z motorov ... co je celkom bezny jav ako aj to ze vsetky lietadla, aj tie ruske, dokazu bezpecne pristat aj po vypadnuti 1 motora
 

 

nie len ze dokazu pristat s jednym motorom, ale oni musia aj vzlietnut len s jedny motorom.
 

 

Koľko by trval rozbeh s polovičným ťahom, navyše asymetrickým?
 

 

Neviem, ale je to úplne irelevantné. Ak dôjde k zlyhaniu motora pri malej rýchlosti, lietadlo bezpečne vzlet preruší a zabrzdí. Ak k nemu príde pri rýchlosti väčšej alebo rovnej V_1, lietadlo musí vedieť vzlietnuť aj s jedným motorom. Ale s tými V rýchlosťami je to trochu komplikovanejšie (https://en.wikipedia.org/wiki/...).

Vzlet s jedným motorom z nulovej rýchlosti by asi u väčšiny dvojmotorových prúdových lietadiel asi potreboval dlhšiu dráhu, než má k dispozícii, ale žiadny príčetný pilot by sa o to v civilnej prevádzke hádam nepokúšal.
 

 

Iste, po dosiahnutí v1 už nemá na výber. Aj keď po vzlete by v takom prípade asi len spravil okruh a sadol naspäť.
Ja som mal na mysli hypotetický prípad vzletus jedným od začiatku nefunkčným motorom.
P.S.
Zaujímavé príspevky na tému vzletu s nefunkčným motorom tu: https://www.pprune.org/archive...
 

 

To by si piloti vsimli.

Po zarovnaní s dráhov a povolení na vzlet nejdú piloti nikdy na plný vzletový výkon, ale najprv dajú tak na 5-10s 50 %. skontrolujú synchronnosť motorov a potom stlačia tlačidlo TOGA, ktoré im na základe vstupných údajov v FMC (flight management computer) vyráta optimálny výkon motorov a začne vzlet.

Počas vzletu je niekoľko rýchlostí. Prvá je 80 kias (Boeing) resp. 100 kias (Airbus) na otestovanie funkčnosti pitotových trubíc. To sú čidlá, ktoré merajú IAS (indicated air speed), bez ktorej by bol let veeeeeľmi obtiažny. Kopilot po prekročení tejto rýchlosti zahlási Eighty knots alebo Hundred knots a ak je všetko v poriadku, pilot odpovie checked. Ak nie, tak ide take off abort. Druhá je V1, pri ktorej prekročení už nie je garancia bezpečného zastavenia (stále je to ale na uvážení pilota, pretože niekedy sa bezpečne zastaviť dá aj po tom, najmä ak za dráhou nič nie je, alebo fungujú oba reversery, tá rýchlosť totiž počíta s tým, že jeden nefunguje). Teda piloti majú dosť času zistiť asymetriu motorov a jej mieru. Ak nemá lietadlo problém s rýchlosťou, tak sa dá vzlietnuť aj s jedným motorom. No potom sa zrejme vráti.

Teoreticky by sa ale s jedným motorom nemal ani k vzletu ani dostať.
 

Suhlas s tou propagandou,

Ideme počítať koľko článkov napísali Smeriari v štýle “Boeing pristál na rieke Hudson po zlyhaní oboch motorov”? Títo pseudonovinári už ni neskúšajú predstierať, ze píšu objektívne.
 

ha ha ha

Zato liliPutinovi trolovia celý deň čítajú len "propagandu" na SME, aby na ňu okamžite mohli upozorniť .
Ešte že Vás náme, bez Vás by sme boli stratení.
Takto aspoň všetci vedia, že len agent KBG hovorí objektívnu pravdu a všetci ostatní klamú.
Vždy v strehu, súdruhovia!
 

ako pilot a nemilovník ruska

musím aj ja uznať že bežný letecký incident je zbytočne, v časti článku, podprahovo pracujúci smerom k nespoľahlivému lietadlu.
O "kvalitách" ruských aeroliniek nemám absolútne žiadne pochybnosti, ale tentokrát prebehlo všetko ako malo, lietadlo nasalo vtáka a pilot nešpekuloval a pristál.

Nedávno letel pilot smartwings na jednom motore z grécka do česka, myslím že oproti nemu sa ten rusák zachoval maximálne zodpovedne.
 

 

Každý priaznivec letectva, ktorý sleduje FlightRadar24 na Facebooku vie, že takéto veci sa dejú pomaly raz týždenne.Napríklad pred týždňom preletelo na Aljaške dráhu lietadlo s 42 pasažiermi, pričom 10 sa zranilo a jeden zomrel.
Prečo to nebolo na titulke podobne, ako zlyhanie motora z objektívnych príčin (vták) mi zostáva záhadou. Tá selekcia asi fakt existuje.
 

 

Inak titulok mohol byť v zmysle "Americký/Švédsky Saab sa zrútil pri pristávaní na Aljaške"
 

 

presne..
 

 

Bol to airbus.
Boeing bez motorov ale tiez pristal. 15minut plachtil az na letisko.
 

 

Taky sa vyskytol ai Airbus. Ten plachtil 19 minut
 

Reityr,

Vďaka, máš pravdu, bol to Airbus. Boeing bol myslím ten, čo doplachtil keď mu došlo palivo - omyl pozemnej obsluhy a galonov/litrov. To bol tiež pán pilot.
 


Najčítanejšie na SME Svet