SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boeing vyplatí rodinám obetí havárií lietadiel 737 MAX odškodné (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

toto som zazil kedysi v USA, ale tam je to bezna sucast kazdodenneho vymyvania mozgov o ich vynimocnosti a nadradenosti, kde ani ziadna ina mena nemoze byt "silnejsia" ako ich dolar. Takze predpokladam, ze je to len prelozeny US clanok.

Pretoze 50 milionov dolarov naozaj nieje 54 milionov euro ako uvadzate, ale je to len nejakych cca 45 a pol miliona euro.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

?

Ak za toto je možné vysúdiť v USA 100.000 USD, koľko asi môžu vysúdiť príbuzní obetí?
https://ekonomika.sme.sk/c/205...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ty konšpirátor, to je len chyba autora článku. Ak je to aj preložený US článok, oni určite nepíšu v zátvorkach sumy v Eur :-).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tato havaria bola typickym vysledkom kapitalistickej nenazratosti.

Dufam, ze pan Hrnko ma dalsich blizkych ludi (najma v rodine), pre ktorych sa mu oplati este dlho zit.
Este raz, uprimnu sustrast.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Tato havaria bola typickym vysledkom kapitalistickej nenazratosti."

Spravne, sudruh komunista. Takto ste to kedysi v onej dobe ucili aj nas na Ideovo-politickom vzdelavani. Nastastie pre nas tie vase socialisticko-komunisticke grce isli jednym uchom dnu a druhym von.

P.S. Cerveni by nemali nikdy slovo "uprimne" vziat do ust.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak nebola

typickym vysledkom kapitalistickej nenazratosti,
tak čoho výsledkom bola?
Žeby Occamovej britvy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj cernobyl a jaslovske bohunice boli vysledkom kapitalistickej nenazranosti?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A ktorí

akcionári Černobylu a Bohuníc sa nažrali?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Komunisticka strana a ich slendrianske kadre
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bravcovi

bolsevici sa prezierali a prezieraju stale. Vid sudruh z cisteho dna Richter. A kolko ludi doplatilo zbytocne na arogantnost bravcovych bolsevickych svin len v Cernobyle.

Bohuzial lietadla padali a padat budu. Dokonala technika jednoducho neexistuje. Tak ako neexistuje dokonaly pilot, ale napriek tomu pozname pilotov, ktori sa nezmierili s tym, ze jednoducho poslu lietadlo k zemi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale no, Mirko. To koho napadlo, že budú predávať lietadlá, ktoré majú snahu urobiť vo vzduchu kotrmelec? Nech urobia akýkoľvek dokonaly stabilizačný systém, do takého lietala nesadnem.

Ako písali, piloti pred haváriou museli zápasiť s neznámou obrovskou silou. Máme sa voziť na lietadle, v ktorej drieme šelma? Seďme a čakajme, či zdrogovaný vývojári niečo nepobarali a šelma zase nasmeruje lietadlo nosom k zemi?

Hovorím, max 737 nikdy!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

urcite

lietas len lietadlami sovietskej proviencie. Tie vobec nepadaju, lebo sovietsky konstrukter je uvedomely a v praci nepije. On pride na je bany uz do prace:-)

Aj Cernobyl prdol, lebo uvedomely veduci smeny si dokazoval neomylnost stranickej ako pises selmy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prdlo toho viac, napríklad aj Three Mile Islan, ktorý práve teraz po 40 rokoch od havárie inú demontovať. Pravdu povediac, momentálne mám väčšiu dôveru k ruským lietadlám ako k airbusom či boeingom. Aj ruské stroje padali, ale nepočul som, že by z takych idiotských dôvodov, že im odlietavali dvere, odpadol chvost či vybuchovali nádrže.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co taky Suchoj superjet naposledy? Alebo sovietsky Concorde? Alebo TU154 s armadnym zborom? Alebo Demitra a spol? Ak chces vazne diskutovat a nie len poddzubovat, tak si uvedom, kolko desatnasobne viac je Boeingov a Airbusov vo vzduchu a aka je asi statistika zlyhani z vacsej vzorky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vieme už, prečo padli s armádnym zborom? Nebola to chyba pilota? Lebo Demitru zložil pilot, ktorý mal počas štartu nohu na brzde.

Čo sa týka nadzvukových strojov, boli to predražené hračky na spôsob porovnávania pipíkov. TU-144, ktorý rýpal v Paríži, vraj padol preto, lebo sa vyhýbal stíhačke, ktorá tam nemala čo hľadať.

Potom vraj ešte jeden padol v Rusku, ale celkove rusi skôr ukončili projekt ako francúzi. Nečakali, až horiaci concord prefrčí 12 metrov od liedala fancúzskeho prezidenta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zaslepeny bolsevik

Concorde havaroval len jeden a aj to nie kvoli yavade lietadla, ale kvoli ulomku na drahe, ktory prerazil nadrz. Concorde lietal daleko viac, lebo to bolo jednoducho lepsie lietadlo ako TU 144. Ten mal stare uzrate motory a tak jeho prevadzka bola neekonomicka.

A co IL 18 na Zlatych Pieskoch. Porucha na motore. Samozrjeme bol tam aj omyl, ze sa vypol motor na zlej strane v tom strese. Opat, mozno iny tim pilotov by to dal, ale to iste ako som pisal asi plati aj o MAXe. Lebo kolko ich bolo vo vzduchu a kolko ich padlo. Hovori sa, ze dobre zaskoleni piloti tu situaciu vedeli zvladnut. Tym samozrejme nezlahcujem technicky problem Boeingu.

Nedavno isiel document o stavbe 747 Jumbo Jet. Tiez to nebolo lahke v tom case postavit taky stroj. Tiez to bolo velke riziko, ale vyslo to. Ludia v tom case boli viac zanieteni do svojej prace. boli to velke vyzvy. Preto sa vtedy pristalo na Mesiaci, vznikol Jumbo Jet a lietal Concorde. Lebo konstrukteri tomu dali vsetko. Dnes uz nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, ale aj tak zabudli na to, že v obrovských nádržiach jumba bude vznikať výbušná zmes. Prišli na to, až keď jeden vybuchol vo vzduchu.

Takto by sme sa mohli naťahovať do rána. Pravda je ale taká, že ja viac dôverujem ruským konštruktérom ako americkým, lebo na demokratickom západe sú príliš zaťažení finančnou stránkou veci.

Samotný max vznikol tak, že si nechceli nechať ujsť zisk z jedného rýchlo rastúceho segmentu lietadiel. Nestačili im zisky z raket a dronov. Mali sa radšej zmieriť s dočasnou stratou a vyprojektovať stroj, ktorým by to airbusu natreli.

Na veci ma najviac štve to, že v projekte max pokračujú, hoci je to takmer samovražedná misia. Čo urobí boeing, keď ďalší max narýpe? Budú presviedčať ľudí, že to bolo kvôli niečomu inému ako debilnému stabilizačnému systému?

... a soudruh Gotwald napravil to zase,
a všechno u nás zase pújde jako na Donbase.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Armadny zbor - klapky na jednej strane sa nevysunuli. Demitra - nespravna konfiguracia pri vzlete. Kedze sovietski konstrukteri podla Teba nemuseli hladiet na ekonomicku stranku, tak mohli dat do lietadla hafo senzorov, kontroliek a nejaky sofistikovany system, ktory by velkym gunenym kladivom tresol pilota po gebuli a jemnym zenskym hlaskom sa mu prihovoril, ze takto letiet nelzja.
.
Lenze sovietsky konstrukter take prostriedky nemal, lebo ak prave nezapasil na sukromnom poli povedzme s nedostatkom toaletneho papiera, tak aj tak by takyto sofistikovany system nemohol pouzit, lebo iny sovietsky konstrukter taky system ani nevymyslel a nevyvinul.
.
No ale OK, svoju vasen si na dnes naplnil, rozprudil si diskusiu a vecer si mozes s kludnym svedomim ist lahnut. Obcas mas pozoruhodne dobre prispevky, skoda len, ze je to iba obcas. Mam podozrenie, ze je to len vtedy, ked si zabudnes prepnut login :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"No ale OK, svoju vasen si na dnes naplnil, rozprudil si diskusiu a vecer si mozes s kludnym svedomim ist lahnut."

No, keď som sa dnes ráno zobudil, videl som že karma mi kresla zo 110 na 3. To je moja "odmena", že som rozprúdil diskusiu.

Ja nemám rád vysoké karmy, lebo nechcem byť mainstreamovým vrtichvostíkom. Radšej čúram proti vetru. Ale aby som takto prišiel o hodnotenie, na to môžem povedať iba to, že redakcia SME so svojim hodnotením príspevkom nech ide do prdele.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie, Kolt.

"To je moja "odmena", že som rozprúdil diskusiu"

Nie, Kolt.
To je "odmena" za krav a ciny, hluposti a spr o sto sti, ktore do diskusii pises.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Svet