SME
Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čína a Etiópia pozastavili prevádzku lietadiel typu Boeing 737-8 MAX (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď som prečítal nadpis ešte so zlepenými očami, namiesto Etiópie som čítal Európu. Až som zaostril, mi došlo, že EU je príliž zastoknutá američanom v zadku, aby sa na niečo také odhodlala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby rodiny ľudí v týchto lietadlách

žalovali aerolinky a tie si následne uplatnili odškodné u výrobcu, asi by už nelietalo pár stoviek 737čiek. Človek by si povedal, že načo robiť paniku, nešťastia sa stávajú. Ale. Ale nedávno som pozeral niekde v TV že muselo padnúť x lietadiel, kým výrobca prišiel na chybu v oknách týchto lietadiel. Dozvedáme sa to po x rokoch a im to bolo jedno, že lietadlá padali a ľudia umierali, podstatné boli zisky. Ono vždy je lepšie byť bohatý a zdravý, ako chudobný a chorý, či ? Ale raz za čas postihne núdza a bieda aj bohatého a potom sa nestíha diviť, ako môžu obyčajní ľudia takto žiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Boeing neskrachuje, lebo má atraktívne vojenské zakázky. Čo sa týka pádu maxov, asi máme podobnú situáciu, ako keď pred niekoľkými desiatkami rokov z iného typu amerického lietadlo (DC 10?) začali vyletovať dvere. Keď padlo prvé lietalo, američania len odkázali, že nech tie dvere poriadne zatvoria a všetko bude v poriadku.

Zadkom pohli, až keď padlo druhé a pozemná obsluha bublala, že dvere určite zatvorili dobre. Potom vysvitlo, že bola blbá konštrukcia. Dvere vyzerali ako zatvorené, ale neboli.

Čo sa týka toho, ako majú bezpečnosť u zadku nielen výrobcovia, ale aj prevádzkovatelia, svedčí slávny prípad Lockerbie. Isteže, namazali to na Kaddáfiho a ten to uznal, azda len v snahe vymaniť sa zo zoznamu krajín podporujúcich terorizmus. Ex post vieme, že Kaddáfiho snaha bola márna. Skončil vystavený v chladiacej miestnosti obchodného domu.

K Lockerbie došlo tak, že tajné služby vydali varovanie pred možným teroristickým útokom. Letecké spoločnosti promtne zvýšili cenu leteniek o príplatok za dôkladnejšie bezpečnostné kontroly. Ale aj tak sa podarilo napašovať do batožin rádio, v ktorom bola bomba.

Keď to buchlo a začalo vyšetrovanie, vysvitlo, že letecká spoločnosť neurobila absolútne nič na zvýšenie bezpečnostných kontrol. Príplatok prachsproste strčili do vrecka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dobre, ale ako toto vsetko suvisi s padom dvojiciek?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nebavíme sa ani o páde dvojičiek, ani o dupaní králikov na Islande.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ty sa tu bavis o vsetkom moznom
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

De Haviland Comet. To bola doba prehistorická.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie, neboli to kométy. Tie padali kvôli hranatému strešnému oknu, kým sa prišlo na to, že na ostrých hranách vznikajú trhliny. Cestujúci si azda neuvedomujú, že oválne okná na lietadlách boli zaplatené niekoľkými pádmi komét s fatálnymi stratami na životoch.

Ale neboli to ani ani DC-10. Pozrel som sa do wiki, kde v zozname havárií vyletujúce dvere nie sú. Teraz ale nemám čas vyhľadať typ lietadla. Je o tom videjko na jutube.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Strešnému oknu. No určite. Strešné okná sa síce vtedy robili, keď niekto chcel byť in, ale vyrezával mu ich lacný Jožko do striech vtedajších škodoviek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby si nebol blbý ako tágo, vedel by si, alebo by si to zistil, že comet mal na streche dve obdlžníkové okna a práve tie boli príčinou rozpadu kabíny. Pravda, teraz môžeš vyjsť s objavom, že lietadlo nemá strechu a teda aj strešné okno sa nazýva dajako ináč.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Comet ziadne stresne okna nemal. Obdlznikove okna sice boli pricinou dvoch nehod, ale boli to normalne okna na stranach trupu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale mal.

https://en.wikipedia.org/wiki/...

A trup praskal aj okolo stresnych okien pre anteny aj bocnych okien pre cestujucich.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To nie su okna ale dekle radionavigacnych anten. Kazdopadne, bol tam vyrez a trhalo sa to okolo neho. Ovela zaujimavejsie je to co som sa docital ked som si overoval co to je - problem nebol tvar tychto anten ani okien pre cestujucich, ale technologia ich montaze. Nitovanie s prerazenim materialu (punch riveting) oslabilo pouzity plech natolko ze sa zacal trhat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tie dvere su DC-10. Kvoli tomuto sa nato prislo: https://en.wikipedia.org/wiki/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vďaka za info. Mám 65 a už si na podrobnosti doc filmov, ktoré som pozeral pred mnohými rokmi, dobre nepamätám. Zdalo sa mi, že to boli DC desiatky, ale pozrel som sa do českého wiki. A tam - čuduj sa svete - v zozname havárií prípady s dvermi neboli. V anglickej verzii, ktorú ste nalinkovali, už dvere sú.

Českí editor wiki bol buď lenivý, alebo sa veľa pchal američanom do zadku. Asi tak, ako že sa normálne nedočítame, ako zahynul americký veľvyslanec Stevens v Libii. Natočili o tom aj filmovú epopej.

Ale musíme veľa klikať, kým sa doklikáme, že pri pokuse utiecť z nechránenej ambasády bol aj s ďalšími diplomatni vytiahnutý z auta, análne znásilnený, potom im poodrezávali genitálie, dopichali nožmi a nakoniec ich poliali beznínom a zapálili. To bolo príčinou spolu s buhahaha nad Kaddáfiho smrťou, že Hillari sa nedostala do Bieleho domu. Nie Putin, ktorý mal americké voľby riadiť z Kremľa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokúšam sa predstaviť si vrabcami ***** strešné okná na lietadle ale estetika nepustí. Autor príspevku bude asi iný expert na avioniku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co konkretne sa ti nezda? Mne sa nezda tvoja predstava, ze vrabce chodia ***** do 10km vysky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavné že platil Volkswagen desiatky

...miliárd za nejaké emisie, ale uvidíme či zaplatí Boeing desiatky miliárd ako odškodné za zmarené ľudské životy. Predpokladám že " strážne psy " demokracie to ustrážia ?
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Svet