SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vylúčili výbuch. Vyšetrovanie pádu Alexandrovcov sa zameria na chyby posádky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Kvôli

"nadmernej hmotnosti nákladu"?

Veď hádam tí Alexandrovci neboli až takí tuční?!
 

Keď spočítaš všetky

Keď spočítaš všetky kozácké čizmy, kabáty, hudobné nástroje (kovové dychy, bicie, balalajky, garmošky) atď ...

Pri takomto veľkom telese mohol by "gear weight" problémom.
 

 

nezapočítal si vodku.
 

 

A municiu ...
 
Hodnoť

RIP

no môj inštruktor lietania na L-13 bol prvou obeťou katastrofy komerčného eroplánu po vzniku samostatného Slovenska ( ?). ako pozerám záznam na wiki o Crossair Flight 498 tak fakt neviem presne kto pochybil, skoro všetky tie debaty odborníkov o leteckých katastrofách sú o rád iné ako to čo tu predvádzajú diskutéri na SME.
Nebudem sa baviť o symboloch ako Alexandrovovci. ja som slúžil ako s VDV(Specnasz) tak i USMC, to sú fakt iné typy ako Alexandrovovci.
Len by som rád pripomenul že aj ked má kopec ľudí "globálpoliticky jasno", tak v praktickom živote nikto nechce ruské výrobky a služby.
Ono dosť ľudí už teraz na Slovensku nosí dresy s číslom 38, povedal by som že teraz bude chuť lietať s ruskými eroplánmi ešte menšia.
****
Ono je jasné že priemerrný Rus sa dožíva o 6,2 roka menej ako SLovák, neviem či si ešte niekto myslí že žije v rovnakých podmienkach. Je jasné že priemerný Slovák sa dožíva o 5 rokov menej ako iný stredoeuropania ktorí nešli 50 rokov ruského vzoru, no myslím že Rakúšanov doženieme.
***
dúfam že sa aj Rusi z tohto dostanú, nejaké pozitívne trendy tu sú:
http://ruxpert.ru/%D0%A1%D1%82...
( pozitívne je to že ao vidno Rusov samotných zaujíma ako žijú. pretože ten "proruský pohľad " na SLovensku znamená že je jedno ako žijú ľudia, že hlavné je kde všade vlade naša vlajka a aké silné máme tanky a stíhačky.
 

slúžiť v cudzích

ozbrojených silách je všade vo svete vlastizrada.A ty sa ešte vyťahuješ?Hm.Kde a komu slúžiš teraz?
 

kde som to písal ?

Slováci štandardne vysielajú do sveta jednotky v sile prápor, občas sa vyskytneš vedľa ruských výsadkárov, ukrajinských letcov a jemenských ženistov, občas vedľa USMC , spojárov z Kanady a neviem čo za vojcli boli tí Briti s tými bambuľami na rádiovke ( kurnik už píšem jak civil).
Všetko to mi zarátali do dôchodku, máš nejaký problém ?
 

 

Pises ze si s nimi sluzil. To ze si s nimi bol niekde na nejakom cviceni, je trochu ine, ako sluzit.
Skor to vyzera ze si sa snazil byt zaujimavy a navodit pocit, ze si v ich jednotkach ozaj sluzil.

Pis zrozumitelne a nie ako hotentot a nebudes mat taketo otazky.

Ja sa tiez casto vyskytujem vedla zamestnancov z ochrany ustavnych cinitelov a nepisem ze u nich sluzim.
 

kde píšem o cvičení ?

Pozri s VDv/ specnas som slúžil pri Vukovare. Boli cez plot, som im z času na čas robil rôzne bumážky, a s nejakými specnas sme po večeroch chlastali len tak. Cvičenie to nebolo, občas spomeniem ako ukrajinské vrtuľníky a ruskí specnas poriešili Srbov čo pred HQ zastrelili 3 Belgičanov. Ok, kovbojka to nebola , vrtuľníky situáciu nevyriešili, to poriešili Rusi ked bratom Srbom opreli o krčmu BTR-80 a povedali že ked nevydajú toho čo strieľal tak im ten bronevik zaparkuje v krčme.
Ale ano, chcem byť zaujímavý, kto nie ?
čo myslíš, darí sa ?
****
Že Kandahár nie je cvičenie nebudem vypisovať, to si takisto vygúgliš. No možno nie. Si spomínam ako som jedného svojho veliteľa poučoval že ak má niekto v JD popísané "fire control & authorisation" ( čo som zažil) , tak že nesprávne o kolegovi hovoriť že bol "nejaký kontrolenko".
Zase - Kandahár a Bagram boli aj za Slovensko rôzne jednotky , v Bgrame ako prvý velil kolega od Vukovaru, s tými čo chodia teraz zo Žiliny do Afganu som mal spoločný výcvik, som cydržal 2 hodiny.
****
Ale máš pravdu - občas sa chodí aj na cvičenia.
****
Ale s5 k téme - aj toto je o tom že človek občas nemá šajn čo je 5 km od neho, no mal by vedieť že to existuje.
Poď sa radšej baviť o niečom z letectva, mňa by fakt zaujímalo ako to bolo, pri mojich 50 hodinách na L-13 je nejaká šanca že pochopím čo sa stalo tomu Tu-154M a ako to bolo s raťom ( je "spiral" vývrtka ? A je to normálna vývrtka alebo plochá ?).
Tú skúsenosť z letectva by som prial každému.
Som lietal len na L-13 no kto si spomenie že aj jedna zabudnutá závlačka môže zabíjať ( paradoxne nie toho kto ostane v takomto eropláne kde odišla výškovka le toho čo z takéhoto eroplánu vyskočí).
 

 

Ak sme/si u tych spomienok: gen. Petr Pavel, bol tam znamy ? Lebo jeho zivocichopis je ako holywoodsky scenar vratane jeho "odbojneho" pristupu k istotne velmi odborne zdatnemu hercovi M. Stropnickemu v roli ministra obrany. Nakoniec ho upratali do Bruselu a tam ho podrzia az do penzie. Niektori Cesi by ho chceli aj za prezidenta. Zazil si ho ? Lebo ja by som ho u mojej 22.para zazit nechcel, vraj to bol ras, nastastie sme sa o par rokov minuli...
 

Benzodiazepine

našli v krvi kapitána toho Crossairu , asi si tým kompenzoval stres aj keď nie práve najvhodnejšie. Riešili odletovú trať a pritom si nevšimli , že sa dostali do náklonu , ktorý sa zväčšoval , bola tma a potom to ešte dezorientovaný kapitán zhoršil a napálil do zeme. Chvíľa nepozornosti v nevhodnom okamžiku a bolo. Riadna smola.
 

Topkapi,

stačí si prečítať aj iné (predchádzajúce) príspevky Veterána; ľahko zistíte, kto je kto. Ja to tak robím - ak sa chcem o niekom dozvedieť čosi viac (a prípadne sa doňho "obuť").

Buďme radi, že tu Veterán je a z času na čas niečím prispeje: z reálneho života, nie "spoza pece"...
 

 

Tiez to tak robim, inak do veterana som sa nechcel nejako obuvat, len ozaj pouzil formulaciu, ktora sa dala vysvetlit viacerymi sposobmi. :)
 
Hodnoť

 

Bomba je politicky nevhodná, takže zlyhala ruská technika alebo ruskí piloti. Zlyhanie techniky je politicky tiež nepriechodné, takže je jasné, že sú to piloti. Ich mnógo...
 
Hodnoť

 

Vsjo jasno uz hodne dlho - ved uz tu bola sprava o klapkach, snad ani nie den potom, co nasli hlasovy zaznamnik...
 
Hodnoť

 

Ak sa nemylim, ine lietadla na tej istej trati lietaju priamo, bez medzipristatia. Tito ale po ceste este sadli a tankovali. Mozno aby mali dost paliva aj na navrat, pre istotu, alebo zacali let s menej palivom. Alebo este niekoho/nieco nalozili. To by ale nahravalo verzii o nadmernom naklade na ukor paliva a teda ze boli na starte pretazeni.
Druha moznost by bola technicka zavada na lietadle. Tam je moznosti spusta od nesumernych flapov az po nezasunutie celeho podvozku - jedna noha bola v mori daleko od zvysku. Nesumernost sa da kompenzovat flapmi ale neviem az do akej miery.
Tretia moznost -chyba pilotov- bude asi vychodisko podla zasady "mrtvy prd vi" - vid Hejce...
 
Hodnoť

 

No a čo ?
Sovietsky ľudia veria len tomu, čo "vypustí" do éteru politbiro...
 
Hodnoť

Keby sedeli doma

a nešírili ruskú propagandu po svete, nestalo by sa im to. Navyše by ani neznečistili ovzdušie spalinami a vodu vytečeným palivom. Či?
 
Hodnoť

videli

ste ten fórik, ako Putin nasadá do ponorky v čiernom mori? že vra sa chystá na koncert :):):)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Svet