Americký Federálny úrad pre letectvo aj európske letecké úrady v piatok udelili povolenie pre komerčné lety nového Boeingu 787.
Nadherny stroj
gratulujem Boeingu k ziskaniu EASA a FAA certifikacie, takze planovany start pre ANA stihnu. Uz sa tesim ked sa tymto krasavcom zveziem.Už som čítal rôzne debility, ale
"pohodlnejší tlak" je unikát :) Čo sa týka väčších okien, tak práve v súvislosti s tým tlakom by som to nutne nevidel ako víťazstvo - boli v minulosti konštrukcie lietadiel, ktoré padali práve skrz väčšie (hranatejšie) okná. A kompozitné materiály tiež nemusia byť nutne víťazstvo, keďže majú iný priebeh starnutia a časom sa dekomponujú (rozpadnú). Argumentom výrobcu je zrejme nižšia spotreba vďaka nižšej váhe - a taktne mlčí, že v technických podmienkach budú povinné výmeny všetkých týchto časti za kratšie obdobie, než klasických. Aj pri automobiloch sa to tak išlo - staré oceľové nárazníky stáli 100 Kčs (nechrómovaný) a 1000 Kčs (chrómovaný) a dali sa opraviť. Výrobcovia argumentovali, že nové plastové nebude treba opravovať a jednoducho sa budú vymieňať. Zabudli dodať, že budú stáť 10x toľko (a nie desatinu, ako si niektoré naivky mysleli) a že sa vymieňať nebudú len môcť, ale musieť - aj to už po najmenšom trcnutí, keďže na rozdiel od tých kovových nemajú žiadne vymeniteľné deformačné elementy (a to v minulosti nebol žiaden problém s parkovaním, takže nebolo nutné parkovať "nárazník na nárazník" ... Keď tak nad tým rozmýšľam, tak na vývoji nárazníka najlepšie vidno, že sa objem mozgu človeka za posledných 10.000 rokov naozaj zmenšuje (keby niekto pred pár desaťročiami predával kus nalakovaného, mäkkého plastu ako nárazník, tak ho buď zavrú do cvokhausu, alebo šatlavy. Prípadne do oboch)S tou vymenou to nie je ...
... az take hrozne. Ja mam na prednom (plastovom) narazniku 5 cm dieru a v pohode s tym prejdem STK.Takže,
Podľa Vás a Vašich výpočtov stál plastový blatník 10 000 Kčs? To si ľudia v tej dobe za takúto cenu mohli rovno kúpiť nové auto a nie iba blatník. Nemyslíte?teda
davam plus :))).:-)
súhlasím s tebou, čo píšeš o nárazníku, s malo pripomienkou, že porovnávať by si mal cenu v jednom a tom istom čase. čo myslíš, koľko by stál dnes ten oceľový nárazník? 'pohodlnejší tlak' je naozaj kostrbaté slovné spojenie, ale aj ty sa iste budeš cítiš pohodlnejšie, ak kabínová výška bude o niečo menšia a jej zmeny pri stúpaní a zostupe lietadla budú preto menej 'dramatické'. obavy s použitia kompozitov sú rovnako opodstatnené, ako boli obavy pri prechode z dreva na zliatiny hliníka (ktorý na rozdiel od dreva trpí únavou). kritici použitia kompozitov na trup lietadla ale zabúdajú spomenúť, že kompozity sa úspešne používajú na krídlach aj na iných lietadlách už mnoho rokov a nič z toho, čo je predmetom kritiky ich použitia pri konštrukcii trupu u B787 sa v praxi nepotvrdilo. samozrejme, že skutočnosť ukáže čas a ak dôvera Boeingu v kompozity je prehnaná, bude to znamenať pre Boeing vážny problém.Asi si na SME.sk nový...
... mňa by teda popri iných perlách vypustených tunajšími novinármi "pohodlnejší tlak" nevzrušoval. Len toť dnes som napríklad tu na sme.sk zistil, že AWACS je špionážne lietadlo :D Keď som prečítal nápis článku, myslel som si, že bude reč o B2 alebo SR71.AJ ja chcem, zober ma so sebou :-)
Tiež chcem vyskúšať Boeing s najsilnejšími motormi...Kazdym dalsim rokom pridu s tym, ze
sa nasli dalsie loziska, vynosnejsie, ako doterajsie. Napriklad nie nahodou zbroja Rusi, Nori, Kanadania ... etc. ziskat co najviac z ropnych poli v arktiku. Ak je pravda, ze klima Zeme v obdobiach najbujnejsej zelene bola tak mierna, ze v danych oblastiach bolo zelene az-az, tak tie loziska este pripravuju iba prekvapenie pre ludstvo ... Mam taky pocit, ze minimalne na 200-300 rockov mame zasoby fosilnych paliv vo forme ropy. A k tomu napomaha aj GO - periodicky prirodny jav. Inak by nebolo ropy v arktiku.Keby bol vývoj taký pozitívny, ako sa
okrem nás snažíť presvedčiť hlavne sám seba, tak by si výrobcovia lietadiel neturbovali hlavy nad znižovaním hmotností lietadiel, ale nad zvyšovaním ich rýchlosti, Nikto by sa netrápil s šestnásť (a viac) ventilovými prekomplikovanými turbo-motormi, mestská hromadná doprava by bola komfortná a zadarmo, obchodné domy by na bezplatných parkoviskách mali aj bezplatné čerpacie stanice, nikto by nezateploval a každý by kúril a varil iba elektrinou, namiesto ľudí by robili už len automatické a inteligentné stroje (dnes nie je problém skonštruovať plneautomatický stroj, ktorý postaví barák - napriek tomu všetci, čo stavajú baráky používajú okrem svojej pracovnej sily plneautomatických Ukrajincov a Maďarov :) a ropní šejkovia by žobrali o fľašku pitnej vody. Namiesto toho je skôr pravdepodobné, že naši vnuci už budú poznať automobily a lietadlá len z rozprávania a starých filmov. Asi ako lety na Mesiac ...tak si
urobte čas a pozrite si toto: http://www.youtube.com/watch?v... a toto: http://www.youtube.com/watch?v... A možno sa vám trocha rozjasní na čom sa vezieme a ako dlho ešte...mnozstvo ropy spotrebovanej
na vyrobu pohonnych latok ja smietka oproti mnoztvu ropy, ktore sa poziva na priemyselne ucely, a vyrobu el energie...lol
a to si kde nabral? v modernej rafinérií vedia z vyše 80% využiť ropu na pohonné hmoty a to, čo je v tom zvyšku, ide na vykurovanie, plasty...presne ako pises...
... jeho reakcia pripomina rok 1899 ked francuzsky patentovy urad prestal primat nove patenty, lebo podla nich, vsetko uz bolo vynajdene. A co sa tyka tej teleportacie tak atom, ci dokonca niekolko atomov sa im uz teleportovat podarilo.je koncepcny rozdiel medzi
tvrdeniami "vsetko uz bolo vynajdene ( a teda nic noveho sa neda vynajst)" a "teleporting musi byt vynajdeny (pretoze sa vsetko da)". Prvy vyrok je zjavna hlupost, druhy vobec nema garanciu, ze bude pravdivy. Cize argumentacne podporovat druhy pomocou prveho je nekonzistentne. Preniest niekolko atomov a preniest obrovsky zhluk atomov, a to navyse so zachovanim vazieb medzi tymito atomami je markantny rozdiel, ktory sa nemusi nikdy dat prekonat u zivych objektoch. Napr. preto, lebo sa cosi take stane neuskutocnitelne z ekonomickych dovodov alebo iba neperspektivne: namiesto teleportingu bude vyhodnejsie prenasat informacie v takom stupni, ze v zainteresovanom objekte vyvolaju pocit uskutocneneho teleportovania, samozrejme pomocou zapojenia jeho vsetkych zmyslov. Prave tento sposob moze byt podla mna uz "nebezpecne blizko". :-) ale nie tak blizko, ze sa toho dozijeme. Inak, experiment zamerany na teleporting atomov, ako som tomu dobre rozumel, vobec nebol o teleportingu. Islo o to, ze sa preniesla informacia o energetickom stave atomov. Inymi slovami, na cielovej adrese cakali atomy v rovnakeho prvku ako tie u odosielatela a na zaklade prenosu informacie (samozrejme rychlostou svetla) sa atomy u adresata dostali do rovnakeho energetickeho stavu, ako boli atomy v u odosielatela. Neslo ale o tie iste atomy, ale kedze atomy daneho prvku su nerozlisitelne (az na ich energeticky stav), bralo sa to ako teleporting. Informacie sa sice siria rychlostou svetla, ale atomy? Teoriu relativity sa este nepodarilo nikomu osalit. Ak mam pravdu, potom aj sucasne varenie halusiek na Slovensku a (napr.) v Amerike riadene po telefone sa da povazovat za teleporting: V Amerike sa pripravia rovnake suroviny a pomocky ako na Slovensku a kuchar v Amerike bude robit to, co kuchar na Slovensku a mame teleporting ako vysity: kuchar v Amerike vytvori klon misy halusiek iba na zaklade informacii siriacich sa zo Slovenska rychlostou svetla.alternatívne?
na elektrinu :)Tak si tie spravy precitaj pozornejsie,
lebo tento stroj ma o 20% nizsiu spotrebu!Panikarcis
... bude tej ropy este dost. Ako sa hovori, zeries BS.Musis byt "zaujimavy", ked na
jednej strane ospevujes "skvost" :"Concorde - ešte krajší ako som si myslel", na druhej strane places nad spotrebou ekonomickeho moderneho stroja. Len tak zo zvedavosti sa Ta pytam, ci si spocital spotrebu takeho Concordu, letiaceho z Pariza do New Yourku a auku bude mat spotrebu B787 na tej istej trase? I ci ta Tvoja skepsa bude namieste? Viem-viem, Concord uz nelieta, ked aj planuju "zmodernizovat" tento stroj a postavit do prevadzky znova. Ale sa vraciam k otazke vyssie. Ci vtedy nebudes plakat nad spotrebou Concordu? Vtedy to bude OK, lebo je to europsky stroj?tak na toto sa tesim
a hlavnym lakadlom su premna vetsie okna (ktore su elektronicky stmievatelne)Dalsie (nespomenute) plus...
...je moznost mat vyssiu vlhkost vzduchu v lietadle.dobra sprava
...hlavne pre hubarov