od hlasovania v referende skôr odradiť. Podobný názor majú však aj iní politici, napríklad, podpredseda Senátu Ján Ruml a dokonca aj vicepremiér vlády Petr Mareš. Namiesto povrchnej reklamy by sa podľa prezidenta mala viesť o vstupe do EÚ vážna diskusia o všetkých kladoch aj záporoch. "Som proti tomu, aby sme si vstup do únie trivializovali. Aby sme si mysleli, že je to takmer nevýznamná udalosť, a aby sme ju bagatelizovali takými reklamami, aké občas vidím v našich televíziách," povedal v stredu Klaus a dodal, že nevie, ako môžu takúto reklamu brať ľudia vážne.
Do referenda o vstupe ČR do EÚ už zostáva len dva a pol týždňa a debata o výhodách a nevýhodách sa podľa Klausa začala neskoro.
Česká vláda vyčlenila na predvstupovú kampaň 200 miliónov korún. Ani jej podpredseda Mareš sa však nezdržal kritiky. "Drvivá väčšina ľudí, s ktorými som hovoril, je za vstup do EÚ, no stále majú nedostatok informácií. Niektorí si dokonca myslia, že o vstupe je už rozhodnuté, čo by mohlo znížiť účasť voličov na referende," cituje v závere Mareša český iDnes.