Bombaj 18. augusta (TASR) - Indický módny priemysel je síce len mladším súrodencom módnych dielní v Miláne či Paríži, v každom prípade však týmto svetovým centrám módy šliape na päty. Svedčí o tom aj sedem dní trvajúca módna revue Týždeň indickej módy Lakmé.
Toto podujatie je každý rok najväčším festivalom módy v Indii. Cieľom týždňa módy bola snaha miestnych návrhárov zbaviť sa svojho elitárskeho imidžu a preraziť vo väčšej miere na domácom trhu i v zahraničí.
Aj keď v Bombaji panuje monzúnové počasie, módna scéna je horúca a výbušná. Prehliadky majú však svoje hranice - patria bohatým a tým, ktorí sa radi rozmaznávajú. Kľúčové slovo, ktoré návrhári opakujú, je zmena. Nová vlna módnych tvorcov, ako je napríklad Aki Narula, chce preskúmať nové trhy a priblížiť sa masám.
"Ak sa chcete dostať k masám, musíte im ponúknuť nižšie ceny, vyrábať oblečenie, ktoré je prijateľné pre všetky vrstvy," vysvetľuje Narula.
Indickí návrhári sa však snažia presadiť aj na svetovej scéne. Pomáha im pritom expandujúci filmový priemysel v Bombaji. Úspech niektorých posledných diel z produkcie tzv. Bollywoodu už pomohol vytvoriť Indii slušný imidž.
Ďalší doposiaľ nevyužitý trh predstavujú ázijskí emigranti. To bol tiež dôvod prítomnosti niektorých zahraničných obchodníkov na týždni módy. Liz Ridingová je manažérkou nákupu pre oddelenie ženskej módy v londýnskom obchodnom dome Selfridges.
"Je tu badať silný indický prvok. Najviac to naznačuje použitie luxusných prírodných tkanín. Fantastický hodváb, plátno a vlna. Všetko veľmi kvalitné. Aj použitie farieb je iné ako v Európe. Indické ženy sa tak neboja farieb. Z mužského hľadiska to vyjadruje viac ženskosti a je to viac sexy," hovorí Liz.
Uvoľnená indická móda bude mať zrejme úspech u ľudí, ktorí sa inšpirujú životným štýlom hippies. Indický módny týždeň teda dokázal pritiahnuť pozornosť odborníkov. Návrhári však musia okrem svojej tvorby sledovať ešte jednu dôležitú vec - aby sa dostali bližšie i k zákazníkovi.
12 lb dem