Reklama na tabakové výrobky sa stále zameriava na deti

Boston 16. augusta (TASR) - Tabakové spoločnosti nedodržujú dohovor z roku 1998 o zastavení propagácie cigariet deťom, tvrdí štúdia reklamy tabakových ...



Boston 16. augusta (TASR) - Tabakové spoločnosti nedodržujú dohovor z roku 1998 o zastavení propagácie cigariet deťom, tvrdí štúdia reklamy tabakových výrobkov v 38 amerických časopisoch.

Tabakové spoločnosti si aj naďalej kupujú reklamný priestor v časopisoch pre mládež, kde propagujú značky cigariet obľúbené u mladých ľudí. Vyplýva to z výsledkov správy Charlesa Kinga z Harvardskej obchodnej školy a Dr. Michaela Siegela z Bostonskej univerzity, ktorú zverejnili v najnovšom čísle odborného časopisu New England Journal of Medicine.

Dvojica vedcov porovnala reklamu pred a po dohode medzi spoločnosťami a právnymi zástupcami 46 amerických štátov. Podľa dohovoru nemôžu výrobcovia cigariet v reklame, propagácii alebo marketingu tabakových produktov podniknúť žiaden krok k zameraniu sa na mládež. Podľa amerických Centier pre kontrolu a prevenciu chorôb pritom v USA začína každý deň fajčiť asi 3000 detí.

Výskumníci pri zisťovaní dodržania dohovoru zistili, že hneď po jeho uzavretí sa zvýšilo množstvo finančných prostriedkov na reklamu troch značiek cigariet obľúbených u mladých ľudí - Camel, Marlboro a Newport - v mládežníckych časopisoch na 67,4 milióna dolárov. Táto suma sa v roku 2000 znížila na 59,6 milióna, čo je však aj pri zohľadnení inflácie stále viac, ako množstvo financií využitých na tento účel štyri roky pred dohodou.

Okrem toho vedci zistili, že pred i po dohovore vynaložili tabakové spoločnosti nepomerne viac peňazí na reklamu mladými ľuďmi používaných značiek cigariet v časopisoch určených pre nich. V minulom roku výrobcovia dali približne 20 miliónov dolárov na reklamu každej z troch spomenutých "mladých" značiek, avšak menej než šesť miliónov na iné značky orientované na dospelých (Basic, Winston či Virginia Slims). Rovnako výrobcovia reklamy umiestňujú v trvalo vyššej miere v mládežníckych časopisoch.

Podľa bývalého riaditeľa amerického Úradu pre potraviny a lieky Davida Kesslera a Matthewa Myersa z Národného centra pre deti bez tabaku sú "mladé osoby naďalej bombardované tabakovým marketingom". Podľa ich údajov sa rok po podpise dohody zvýšili výdavky výrobcov cigariet na marketing o 22 percent na rekordnú sumu 8,24 miliardy dolárov. Rovnako prudko vzrástlo využívanie bezplatných darčekov, ktoré sú pre mladých ľudí príťažlivé.

Len päť percent z týchto peňazí dostávajú jednotlivé štáty v rámci dohody na prevenciu fajčenia. Na pokrytie nákladov spojených s prevenciou by však bolo potrebných najmenej 20 percent.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  2. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  3. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  4. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  7. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  10. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 363
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 606
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 831
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 7 810
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 702
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 881
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 934
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 805
  9. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 1 712
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 614

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Francúzsky analytik: Le Penová je v pozícii, z ktorej sa nevyhráva

Veriť, že Rusko je za všetkým zlé, je nesprávne, rovnako ako veriť tomu, že Rusko nemá vplyv, hovorí pre SME analytik FLORENT PARMENTIER.

SVET

Kremeľ smúti. Jeho favoritka Le Penová vo voľbách nevyhrala

Macron je kandidátom Bruselu a Merkelovej, Le Penová je z ľudu, opakujú ruské štátne médiá.

KOMENTÁRE

V čom majú Mihál s Beblavým výhodu

Môžu sa stať rozhodujúcou silou.

KOMENTÁRE

Moskvu zbavia jedného z jej symbolov

Chruščovky zbúrajú, milióny ľudí sa presťahujú.

Neprehliadnite tiež

Trumpovej vláde hrozí platobná neschopnosť

Trump trvá na financovaní hraničného múru s Mexikom.

Policajti v Taliansku zadržali priekupníka s drogami známeho ako El Ruso

El Ruso ušiel z Kolumbie, kde je podozrivý z obchodovania s tonami kokaínu.

Europol a Interpol odhalili falšované potraviny za stovky miliónov eur

Vyšetrovatelia pátrali hlavne po nepravých orieškoch a mandliach v produktoch z Turecka.

Le Penová sa dočasne vzdala vedenia svojej strany

Le Penová už v minulosti uviedla, že nie je straníckou kandidátkou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop