Záhreb 14. augusta (TASR) - Turista z Francúzska, ktorý bol ubytovaný v jednom z hotelov v chorvátskom letovisku Opatija na severnom Jadrane, zaplatil na hotelovej recepcii účet za pobyt vo výške 2120 kún a taxíkom odišiel smerom k neďalekej Rijeke.
V aute si však prezeral účet a zistil, že skutočná suma, ktorú mal zaplatiť bola 2118,5 kuny, čo znamená, že mu recepčný nevrátil 1,5 kuny. Napriek tomu, že už bol uprostred Rijeky, ihneď dal taxikárovi pokyn, aby auto otočil a išiel naspäť do opatijského hotela.
Francúz pokojným hlasom požiadal recepčného, aby mu 1,5 kuny vrátil. Recepčný ospravedlňujúc sa urobil, čo od neho žiadal, turistovi však zároveň diskrétne naznačil, že ho cesta taxíkom z Opatije do Rijeky a naspäť a potom zasa z Opatije do Rijeky bude nakoniec stáť minimálne 500 kún. Keď sa ho opýtal, či sa mu to kvôli takejto sume vyplatilo robiť, hosť v štýle anglických lordov odpovedal, že "dlh je dlhom, a zásada zásadou".
(spolupracovník TASR Zlatko Starčevič) vk ed