Je spolumajiteľom najvplyvnejšej televízie v SR – Markíza, ktorej hlavnú spravodajskú reláciu sleduje viac než šesťdesiat percent populácie.
Má vplyv v rádiu Okey, denníku Národná obroda a týždenníku Markíza. Podľa niektorých zdrojov sú vraj jeho slová alebo želania akceptované aj v STV.
Začína sa s ním počítať ako s predsedom strany s koaličným potenciálom.
Čo môže ovplyvňovať
* zloženie politicky spriaznených osôb, ktoré sa objavia na obrazovke TV Markíza a dostanú možnosť prezentovať svoje názory
* prostredníctvom vyššie povedaného zvyšovanie alebo znižovanie volebných preferencií politických strán
* politické rozhodnutia, hoci len sprostredkovane
* tvorbu a znenie zákonov prostredníctvom sebe naklonených poslancov
* zvýhodňovanie niektorých podnikateľských a obchodných subjektov formou rôznych zliav na platbách reklamného času
* pôsobenie v prospech ktoréhokoľvek politického alebo obchodného subjektu formou tzv. skrytej reklamy
* konanie Rudolfa Schustera (ktorého Ruskova televízia podporovala pri vzniku jeho bývalého politického subjektu – SOP – aj v prezidentských voľbách) pri rozhodovaní, koho poverí prezident zostavovaním vlády v roku 2002
* môže kontrolovať tok niektorých podnikateľských peňazí v krajine
Čo nemôže
* ovplyvňovať niektoré médiá
* vlastnými silami ovplyvniť výsledky znenia zákonov, dosadzovanie spriaznených osôb do vysokých štátnych a manažérskych funkcií
* vymazať z pamäte ľudí niektoré nepremyslené (nie úmyslené) kroky z minulosti
Rozdiely v potenciálnom vplyve
Vplyv Pavla Ruska pravdepodobne neklesne, môže zostať nezmenený, ale pokojne môže prevýšiť vplyv Vladimíra Mečiara.