Praha 25. apríla (TASR) - Slogan "Vitajte v spoločenstve" bude pilierom štátom financovanej kampane pred referendom o vstupe Českej republiky do Európskej únie. České médiá v tejto súvislosti vytýkajú pripravovanej kampani viacero nedostatkov. Kampaň za 200 miliónov českých korún sa oficiálne začne 1. mája.
Podľa denníka Právo bude českých občanov v únii vítať na billboardoch a v inzerátoch portugalský rybár, španielska vodička autobusu či rakúska dôchodkyňa.
Na kampani ministerstva zahraničných vecí je kuriózne, že "autentickými osobnosťami a zástupcami profesií" sú zahraniční reklamní figuranti. Nápad založiť kampaň na príbehoch konkrétnych ľudí pochádza od českého ministra zahraničných vecí Cyrila Svobodu. V tridsaťsekundových televíznych šotoch budú postavy prezentovať svoju autentickosť aj prejavom v rodnom jazyku a na obrazovkách sa objavia české titulky.
Denník Lidové noviny (LN) sa pozastavuje nad výberom hesla kampane - Vitajte v spoločenstve, pretože len usilovne premýšľajúci človek si toto heslo ihneď spojí s úniou. Heslo vyvoláva asociácie so Spoločenstvom prsteňa, Spoločenstvom národov a k EÚ má ďaleko. A kto si pri čítaní tejto abstrakcie spomenie, že únia vlastne kedysi bola Európskym spoločenstvom, pýta sa denník.
"Zdanlivá maličkosť je charakteristikou slabosti kampane, v ktorej sa, napríklad, len 14 dní pred hlasovaním ráta s tým, že občania do schránok dostanú hlavné body prístupovej zmluvy. Už aj volebný program strán pred parlamentnými voľbami putuje k voličom skôr," pozastavujú sa LN s tým, že vláda zanedbala diskusiu o únii a už dávno mala "pridať plyn".
(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) pel