Moskva 29. júla (TASR) - Desiatky tisíc Moskovčanov navštívili už tretí ročník slávnosti piva v ruskom hlavnom meste, na ktorom sa v Olympijskom komplexe Lužniki v priebehu deviatich dní od soboty 21. júla do dnešného dňa predstavili takmer tri desiatky ruských pivovarov.
Festival piva Bratina 2001, pomenovaný podľa staroslovanského označenia nádoby na víno a pivo, potvrdil dlhodobý trend rastu popularity penivého moku v Rusku. Ruské pivo si podmaňuje všetky kategórie populácie a útočí na tradičný ruský alkoholický nápoj - vodku.
Na pivnej slávnosti v Moskve sa prezentovali veľké ruské pivovary i malé spoločnosti, ktorým patrí len niekoľko percent trhu. Za pohár s 0,4 či 0,5 litra čapovaného piva Klinskoje, Bočkariov, Staryj Meľnik alebo Baltika návštevníci ochotne platili od 14 do 30 rubľov (asi 25 až 50 Sk).
Dominantný 21-percentný podiel na ruskom pivnom trhu si udržiava petrohradský koncern Baltika, ktorý výrobu piva podľa západných štandardov začal ako prvý v Rusku už v roku 1992. Baltika počas festivalu piva po prvýkrát v Moskve predstavila aj svoju novinku - tzv. nefiltrované kvasinkové pivo "Baltika číslo 8".
(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) žab