Zariadenie, ktoré spoločne vyvinuli izraelský letecký priemysel a izraelské zbrojárske firmy už predviedli úradu civilného letectva a v súčasnosti očakáva sa jeho certifikácia izraelskými úradmi pre civilné letectvo. Po schválení by týmto protiraketovým systémom mali byť vybavené stroje izraelských spoločností El Al a Arkia.
Vývoj protiraketového systému urýchlil nezdarený atentát na izraelské lietadlo v novembri minulého roku v kenskej Mombase. Teroristi sa vtedy pokúsili dvoma raketami ohroziť štartujúce lietadlo s izraelskými turistami.
Systém by mal fungovať tak, že zariadenie v lietadle, ktorého súčasťou je aj senzor citlivý na teplotu z motora vystrelenej rakety, raketu zachytí a potom smerom k letiacej rakete vystrelí klamlivý cieľ pripevnený pod krídlom lietadla. Tento klamlivý cieľ letí v opačnom smere ako lietadlo a odkloní od neho vystrelenú raketu, ktorá zasiahne túto atrapu.
Zatiaľ boli takýmito zariadeniami vybavené len bojové lietadlá. Systém TALD (Tactical Air-Launched Decoy) vyvinula izraelská firma IAI, ktorá je popredným svetovým výrobcom radarových zariadení, spolu s firmou IMI a majú ho izraelské stroje aj lietadlá amerického vojnového námorníctva, nasadené v súčasnej vojne v Iraku.
Inováciou bolo zariadenie zdokonalené tak, že môže slúžiť na ochranu civilných lietadiel pri štarte a pristávaní, keď sú najzraniteľnejšie ostreľovaním malými raketami, ktorými sú teroristi vybavení.
Systém údajne už používajú dve nemenované hlavy štátov, jedného z Ázie a jedného z Afriky. Postupne by ním mali byť vybavené nielen izraelské lietadlá, ale aj stroje iných krajín.