Johannesburg 9. februára (TASR) - Realisticky pôsobiaci reklamný šot o núdzovom pristátí amerického raketoplánu spôsobil rozruch v juhoafrickom Kapskom Meste. Dramatické zábery na veľkoplošných obrazovkách tamojšieho nákupného centra prehrávali ešte dva dni po nehode Columbie z 1. februára.
Film do videosystému strediska nahrali len dva týždne pred tragédiou. Trojminútové video pred dvoma rokmi skoncipovala videofirma Atomic VFX z Kapského Mesta (www.atomic-vfx.com), ktorá týmto spôsobom chcela demonštrovať svoje schopnosti. Klip zobrazuje, ako raketoplán núdzovo pristane na miestnom bulváre Heerengracht a následne vrazí do budovy pre spoločenské podujatia.
"Reklamu sme objavili na internetovej stránke firmy a považovali sme ju za úžasnú. Samozrejme sme netušili, že neskôr dôjde k tragickým udalostiam," povedal manažér nákupného strediska Will Hutton denníku Sunday Times.
"Myslím si, že je primerané z rešpektu reklamu pár dní vynechať," dodal kreatívny riaditeľ videofirmy Sharlto Copley.