Pre protesty v Nepále zostanú súkromné autá bez benzínu

Nedostatok palív ovplyvnil aj leteckú dopravu. Ako prvá zrušila lety do Káthmandu juhočínska letecká spoločnosť.

Nedostatok paliva vypukol pred hinduistickým sviatkom dašajn.(Zdroj: TASR/AP)

KÁTHMANDU. Majitelia súkromných vozidiel v Nepále si už nemôžu kúpiť benzín, oznámila vo štvrtok tamojšia vláda. Ministerstvo vnútra uviedlo, že palivo počas najbližších dní budú dostávať len verejné vozidlá.

Protesty na juhu tejto himalájskej krajiny viedli k uzavretiu hraníc s Indiou, odkiaľ Nepál dováža takmer všetky palivá, vysvetľuje agentúra DPA.

Nedostatok palív ovplyvnil aj leteckú dopravu. Ako prvá zrušila lety do Káthmandu juhočínska letecká spoločnosť China Southern Airlines, predbežne na dva týždne.

"Ďalší zatiaľ lety nerušili, ale buď začali používať široké prúdové lietadlá namiesto úzkych alebo spojili niektoré lety do jedného, aby zabezpečili udržanie prevádzky," citovala DPA predstaviteľa správy medzinárodného letiska v Káthmandu.

Už skoršie v tomto týždni nepálske orgány vyzvali medzinárodných leteckých dopravcov, aby pred príletom natankovali inde.

Nedostatok paliva vypukol pred hinduistickým sviatkom dašajn, počas ktorého Nepálčania cestujú do svojich rodných miest, k svojim rodinám a príbuzným. Je to najväčší nepálsky sviatok, slávi sa na prelome septembra a októbra, trvá 15 dní a oslavujú ho všetky náboženské a etnické skupiny.

India uzavrela hranice s Nepálom pre kamióny s tovarom a palivami pred šiestimi dňami s odôvodnením, že má bezpečnostné obavy z násilných protestov proti novej ústave, ktoré zachvátili juh Nepálu počas uplynulého mesiaca.

V protestoch proti federálnej štruktúre krajiny, ktorú priniesla nedávno schválená nová ústava, prišlo o život už najmenej 47 ľudí.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 237
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 587
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 528
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 163
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 768
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 506
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 936
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 909
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 976
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 770

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.