Londýn 1. februára (TASR) - Tradičného moriaka, ktorý donedávna nesmel chýbať na vianočnom stole žiadnej britskej rodiny, čoraz častejšie nahrádza pečená hovädzina. Tento záver možno vyvodiť zo štatistických údajov o nákupe mäsa vo Veľkej Británii počas uplynulých vianočných sviatkov.
Ako zistila priemyselná komisia Meat and Livestock Commission (MLC), v decembri 2002 sa predalo 49 miliónov libier hovädzieho mäsa, zatiaľ čo predaj moriaka klesol na 42,4 milióna libier.
"Zdá sa, že starý dobrý moriak je na Vianoce úplným prepadákom. Časy sa menia a ľudia chcú na sviatky niečo chutnejšie, niečo, čo ich uspokojí viac než len stále ten istý vyblednutý proviant s chlebovou omáčkou," vysvetľuje nový trend marketingový šéf MLC Chris Lamb. Predaj hovädziny vo Veľkej Británii, kde bol kus pečeného mäsa svojho času národným symbolom, sa v polovici 90. rokov zabrzdil pre obavy z neslávne známej choroby šialených kráv. Briti však opäť chytili druhý dych a na chutnú hovädzinu nedajú dopustiť. O tom, že ich už nebaví jesť len moriaka, svedčí aj skutočnosť, že vianočný predaj tejto hydiny za posledné štyri roky klesol až o 22 percent.