Sexistická reklama k národnému dňu žien
„Vyzeraj ako dievča, správaj sa ako dáma, mysli ako muž, pracuj ako šéf,“ hlásala reklama výrobcu pier pri príležitosti národného dňa žien v Juhoafrickej republike.
Firme Bic sa podobný sexistický kúsok podaril už v roku 2012. Vtedy upútali nechcenú pozornosť ružovými a fialovými perami nazvanými „pre ňu“, ktoré boli „navrhnuté tak, aby pohodlne zapadli do ženskej ruky“.
Perá vo svojej show zosmiešnila aj americká komička Ellen DeGeneresová.
„Prečo sa odo mňa očakáva, že budem vyzerať ako dieťa? Prečo sa odo mňa očakáva, že budem hľadieť na svet skrz mužské šošovky? Prečo sa odo mňa očakáva, že budem ´myslieť ako muž´ ale neočakáva sa, že sa budem ´správať ako muž´, i keď mám takzvané mužné myšlienky?“ napísala pod reklamu jedna z komentujúcich. Firma nakoniec reklamu odstránila a ospravedlnila sa.
Prečítajte si viac na stránke The Guardian.
Za niektoré fotky z výletu môže prísť vyúčtovanie
Ak ste si v Bruseli odfotografovali Atómium, či maľby na stenách, konali ste v rozpore so zákonom o autorských právach. To isté platí pre nespočetné množstvo budov a iných diel naprieč celým Belgickom.
Liberáli pripravujú návrh novely zákona o duševnom vlastníctve, ktorý by zmenil súčasný stav.
I keď autori diel porušenie tohto druhu autorských práv väčšinou ignorujú, nie je vylúčené, že po svojich právach nebudú pátrať neskôr.
„Vezmite si napríklad Atómium, ktoré v minulosti poslalo ľuďom predvolanie na zaplatenie autorských práv,“ vysvetľujú liberáli zo strany Open VLD.
Slobodu ľudí fotografovať na verejnom priestranstve považujú za dôležitejšiu, než ochranu autorských práv. Najmä preto, že diela boli väčšinou zaplatené z verejných prostriedkov.
Zmeny majú byť zavedené na jednoduchom princípe: umelec vedel, že jeho dielo bude vystavené na verejnosti a to, že si ho okoloidúci môžu odfotografovať, či už úmyselne alebo ako pozadie, musí prijať.
Prečítajte si viac na Flanderstoday.
Turistický ošiaľ okolo Prahy spôsobil film
Prahu navštívilo počas prvých šesť mesiacov tohto roku 115 tisíc čínskych turistov, čo je o 45% viac než minulý rok. Jedným z faktorov, prečo sa záujem o stovežatú zvýšil, je aj čínsky film Somewhere only we know (Iba my vieme kde), ktorý sa v Prahe natáčal.
O pár dní bude mať v Číne premiéru aj ďalší snímok, ktorý sa odohráva v Prahe. Tento film vznikol na základe predošlej spolupráce.
„Okrem toho evidujeme z čínskej strany záujem o natáčanie ďalších štyroch alebo piatich filmov,“ hovorí Radomír Dočekal zo spoločnosti Milk and Honey Pictures, ktorá sa podieľala na natáčaní. Filmárov do Prahy lákajú hlavne finančné výhody.
Podobná situácia v cestovnom ruchu sa stala pred pár rokmi, kedy sa zvýšil počet turistov z Južnej Kórei o 60%, vďaka úspešnému seriálu Milenci v Prahe.
Podľa iDnes.cz minie v Prahe priemerný čínsky turista asi 21 tisíc Kč, väčšinu za šperky a luxusné doplnky.
Obchodníci však upozorňujú, že „ani príval turistov z Číny zatiaľ nedokáže nahradiť výpadok turistov z Ruska.“ Pražský magistrát sa preto chystá nasmerovať propagáciu mesta práve na Áziu.
Viac sa dočítate na stránke iDnes.cz.
Austrálsky premiér Abbott odsúva otázku homosexuálnych manželstiev
Líder austrálskych labouristov (ALP) Bill Shorten si myslí, že krajina si v budúcoročných voľbách bude vyberať medzi súčasným premiérom Tonym Abbottom a manželstvami rovnakého pohlavia.
Nemôže mať však obe. Sám sa zaviazal, že ak voľby vyhrá, v priebehu prvých 100 dní budú homosexuálne manželstvá povolené.
Tony Abbott podľa ALP túto otázku len takticky odďaľuje, Austrálčanom sľubuje na budúci rok plebiscit o homosexuálnych manželstvách.
V utorok neumožnil poslancom hlasovanie o zákonoch s tvrdením, že rozhodnutie by sa malo nechať na ľudí. Prieskum verejnej mienky však ukazuje, že Austrálčania podporujú manželstvá osôb rovnakého pohlavia. Abbott čelí kritike aj od kolegov z vlastnej strany.
Konzervatívny politik priznáva, že sa cíti byť „trochu ohrozený“ homosexualitou.
Viac sa dozviete na stránke BBC.