SME

Českí ochranári chcú zaviesť dopravnú značku varujúcu pred losmi

Nová dopravná značka by sa mala objaviť hlavne na juhu Čiech. Návrh na zavedenie musí schváliť ministerstvo dopravy.

Los sa podľa ochranárov pri kontakte s autom správa inak ako ostatné zvieratá. Neutečie.Los sa podľa ochranárov pri kontakte s autom správa inak ako ostatné zvieratá. Neutečie. (Zdroj: SITA/AP)

PRAHA. Ochranári zo spoločnosti Česká krajina navrhli v stredu ministerstvu dopravy, aby zaviedlo novú dopravnú značku Pozor los! V Česku ich pritom žijú iba dve desiatky, informoval server Novinky.cz.

"Značka by mala upozorniť vodičov na výskyt týchto veľkých zvierat, pretože ich zrážky s automobilmi sú veľmi nebezpečné," uviedol riaditeľ Českej krajiny Dalibor Dostál.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Los stuhne Nová dopravná značka by sa mala objaviť hlavne na juhu Čiech, napríklad na diaľniciach E49 a E551 v Jindřichohradecku, E39 v Českokrumlovsku alebo na diaľnici D1 v úseku Humpolec-Jihlava.

SkryťVypnúť reklamu

Práve v tejto oblasti je podľa ochranárov losov najviac. Zatiaľ posledná zrážka losa s autom sa stala v roku 2009.

Ochranári tvrdia, že los sa správa inak ako ostatná zver. "Keď zver vidí auto, utečie. U losa je to naopak. Ten stuhne a nehne sa.

Keď do jeho vysokých nôh narazí auto, zviera spadne na predné sklo a môže usmrtiť vodiča aj spolujazdca," tvrdí Jan Veselý zo spoločnosti Lesy Českej republiky.

"My sme sa značkou Pozor los! inšpirovali v zahraničí. Používa sa napríklad v Nórsku, Fínsku, Švédsku, ale aj v Kanade," povedal Dostál.

Pozor, ztuhlý los! Ochranáři chtějí novou dopravní značku http://t.co/bI9LThGLOz pic.twitter.com/ymTstlKGnN

— iDNES.cz (@iDNEScz) 5. Srpen 2015 Návrh zváži ministerstvo dopravy Vo vymenovaných krajinách je však losia populácia podstatne početnejšia ako v ČR: vo Švédsku je to 340.000 kusov, vo Fínsku 110.000 kusov a v Nórsku 120.000 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Česká krajina už podobu značky konzultovala s ministerstvom dopravy, ktoré bude teraz zvažovať, či ju zaradí medzi používané dopravné značky v ČR.

Podobu značiek stanovuje vyhláška ministerstva dopravy.

Česká republika

Horiaca skládka.

Zásah bude podľa odhadu trvať ešte niekoľko dní.


TASR
Ilustračné foto.

Prieskum sa uskutočnil v marci na vzorke 1 037 respondentov.


SITA 3
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 089
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 729
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 954
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 431
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 370
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 598
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 262
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 865
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu