Na zotrvanie Maďarska v Únii by sa pýtal Jobbik v referende

"Európu treba vrátiť ľuďom, treba vrátiť aj Maďarom práva na to, aby mohli rozhodnúť o systéme vzťahov. Premiér Viktor Orbán nemá právo rozhodovať sám," tvrdí predseda strany.

Podľa Gábora Vónu by najskôr zorganizovali spoločenskú diskusiu o systéme vzťahov v Únii, o zmluvách a o členstve Maďarska v nej.(Zdroj: TASR/AP)

BUDAPEŠŤ. Maďarská ultrapravicová opozičná strana Jobbik by zorganizovala spoločenskú diskusiu o Európskej únii, upravila by základnú zmluvu a v poslednom kroku by iniciovala referendum s otázkou, akým spôsobom chcú Maďari zachovať členstvo svojej krajiny v Únii. Vyhlásil to vo štvrtok v Budapešti predseda Jobbiku Gábor Vona.

Aj diskusný deň v parlamente

Podľa agentúry MTI predseda povedal, že najskôr by zorganizovali spoločenskú diskusiu o systéme vzťahov v Európskej únii, o zmluvách s Úniou a o členstve Maďarska v nej. Súčasťou tohto kroku by bol aj diskusný deň v maďarskom parlamente.

Vona spresnil, že v plebiscite by sa občanov pýtali aj to, či chcú zachovať členstvo Maďarska v Únii.

Podľa jeho slov je Únia v kríze, preto čelí obrovským výzvam, a za jej budúcnosť nesie zodpovednosť každý.

Pri vstupe to bola iná Európa

"Európu treba vrátiť ľuďom, treba vrátiť aj Maďarom práva na to, aby mohli rozhodnúť o systéme vzťahov. Premiér Viktor Orbán nemá právo rozhodovať sám," dodal Vona.

Predseda Jobbiku sa domnieva, že Maďarsko rozhodovalo pred 11 rokmi o vstupe do inej Európy.

"Vstup krajín strednej a východnej Európy do únie nepovažujem za úspech. Myslím si, že šanca na dosiahnutie západného štandardu životnej úrovne sa neustále zmenšuje," zdôraznil Vona a dodal, že politiku prisťahovalectva považuje za prehru a grécka kríza podľa neho svedčí o zraniteľnosti eurozóny.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 228
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 588
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 530
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 156
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 767
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 498
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 933
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 915
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 976
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 772

Téma: Wizz Air


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.