SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Preprava telesných pozostatkov obetí z pádu Germanwings ešte potrvá

Podobne ako si samotná operácia a identifikácia obetí vyžiadala mimoriadny čas, platí to isté aj o preprave tiel zosnulých.

Väčšina pozostalých po 150 obetiach havárie airbusu musí aj dva mesiace po osudnom lete čakať na prevoz telesných pozostatkov zosnulých.Väčšina pozostalých po 150 obetiach havárie airbusu musí aj dva mesiace po osudnom lete čakať na prevoz telesných pozostatkov zosnulých.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR/AP)

BERLÍN/FRANKFURT NAD MOHANOM. Väčšina pozostalých po 150 obetiach havárie airbusu nemeckej spoločnosti Germanwings musí aj dva mesiace po osudnom lete z Barcelony do Düsseldorfu, ktorý sa skončil tragicky vo francúzskych Alpách, čakať na prevoz telesných pozostatkov zosnulých.

Podľa slov splnomocnenca nemeckej spolkovej vlády Steffena Rudolpha zatiaľ nestanovili termín, do ktorého by sa prevoz obetí mal ukončiť.

Zvýšenie bezpečnosti

Podobne ako si samotná operácia na mieste dopadu a identifikácia obetí vyžiadala vzhľadom na osobité okolnosti mimoriadny čas, platí to isté aj o preprave tiel zosnulých.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cieľom zostáva, prirodzene, učiniť tak v čo možno najkratšom čase, dodal pre tlačovú agentúru DPA Steffen Rudolph.

Šéf materskej spoločnosti Germanwings - nemeckej Lufthansy Carsten Spohr pre mienkotvorný denník Frankfurter Allgemeine Zeitung uviedol, že bezpečnosť leteckej dopravy by s ohľadom na tragický prípad stroja Germanwings mali zvýšiť, ako navrhol, neohlásené kontroly pilotov.

Psychické zdravie

Podobné testy by mohli zmenšiť neistoty o ich psychickom zdraví. Organizácia Cockpit zastupujúca pilotov návrh v princípe privítala.

Podľa šéfa Lufthansy by sa malo v budúcnosti zvážiť aj, v ktorých prípadoch môžu lekári, venujúci sa pilotom, porušiť svoju mlčanlivosť. Cockpit sa však proti zmenám v tejto sfére ohradil už krátko po havárii airbusu.

Ako je známe, haváriu stroja, ktorú neprežil nikto zo 150 ľudí na palube, zavinil 24. marca podľa doteraz zverejnených poznatkov vyšetrovateľov zámerne 27-ročný druhý pilot stroja.

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  2. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  3. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  4. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  5. Unikát medzi značkami. CUPRA
  6. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  10. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 133
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 052
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 909
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 990
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 469
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 978
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 263
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 914
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 4 797
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 741

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

Matovič zverejnil údajnú komunikáciu Glváča s Kočnerom

Komunikácia mala prebehnúť v období roku 2014 až 2017.

Martin Glváč.
Cynická obluda

Hrozí nám Kollár vo vláde?

Kalkulačka povolebných koalícií bez Smeru je momentálne veľmi krutá. Ale zároveň aj veľmi milosrdná.

Ako dlho bude ešte viať britská vlajka v Európskom parlamente?
Ivan Švejna

Neprehliadnite tiež

Americký prezident Donald Trump.

Loď gréckej stráže sa zrazila s člnom s migrantmi, zomrelo dieťa

Pobrežnej stráži sa podarilo zachrániť 31 ľudí, jeden človek je nezvestný.

Záchrana migrantov z člna.

Silný dážď spôsobil na juhu Francúzska záplavy

Nepriaznivé počasie ovplyvnilo aj situáciu v železničnej doprave.

Ilustračné foto.