SME

Únia chráni hranice, nie utečencov

Prechod z Afriky do Európy je pre utečencov najnebezpečnejší na svete. Ročne sa utopia tisíce.

Utečencov prichádzajúcich do Európy v posledných rokoch rapídne pribúda.Utečencov prichádzajúcich do Európy v posledných rokoch rapídne pribúda. (Zdroj: Ilustračné - SITA/AP)

TRIPOLIS, BRATISLAVA. Každý muž v Líbyi má zbraň, tvrdí Bereket Habte, 23-­ročný utečenec z Eritrey. Aj jeho podľa denníka Telegraph Líbyjčania v chaose, ktorý vládne v krajine, po príchode zbili a obrali o peniaze, tri mesiace bol vo väzení.

Tak ako ostatní, aj on sa cez Líbyu snažil dostať do Európy. Na cestu si šetril, často stojí 500 až 1000 dolárov. To, či ju aj prežijú, je však otázne.

Najmenej 400 nelegálnych migrantov zahynulo v nedeľu pri potopení lode, len 24 hodín po tom, čo opustili líbyjské pobrežie. Talianskej pobrežnej stráži sa v pondelok podarilo zachrániť 44 utečencov, na lodi však museli byť stovky ďalších.

Únia zachraňuje málo

Podľa údajov Úradu Vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR) zachránila pobrežná stráž v Stredozemnom mori len od piatka vyše 8500 migrantov. Preplnené lode sa vybrali na more najmä pre pretrvávajúce pekné počasie. Pri snahe o prechod do Európy po víkende tento rok zahynulo už 900 ľudí.

S celkovo 3200 utopenými za minulý rok ide o najnebezpečnejšiu trasu pre migrantov na svete.

„Bezprecedentný prílev migrantov a najmä utečencov na našich hraniciach je, bohužiaľ, novou normou a budeme musieť podľa toho prispôsobiť naše reakcie,“ povedal podľa AP európsky komisár pre utečencov Dimitris Avramopoulos.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3PN5 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 765
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 613
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 456
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 446
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 415
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 031
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 029
  8. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 982
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

HK Spišská Nová Ves - HC Košice: ONLINE prenos zo 7. zápasu semifinále play-off Tipos extraligy.

Sledujte s nami ONLINE prenos zo siedmeho zápasu semifinále play-off Tipos extraligy: HK Spišská Nová Ves - HC Košice


Radosť hráčov HC Oceláři Třinec.

Obhajca titulu vyhral už piaty zápas v play-off za sebou.


TASR
Brankár Lukáš Šupka.

Lukáš Šupka prežíval najkrajší moment kariéry.


Španielsky tenista Rafael Nadal.

Na turnaji nečakane končí druhý nasadený Rus Andrej Rubľov.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu