BERLÍN/LONDÝN. Druhý pilot havarovaného lietadla spoločnosti Germanwings Andreas Lubitz získal svoju licenciu pilota oprávnene a jej udelenie sa uskutočnilo v súlade s predpismi.
Zhodli sa na tom letecká spoločnosť Lufthansa a nemecký dozorný orgán Spolkový úrad pre letectvo, ktorého vyhlásenie vo štvrtok citovala agentúra Reuters.
"Dospeli sme k spoločnému záveru, že pri udeľovaní licencie pilota boli dodržané všetky príslušné postupy," uviedol dnes Spolkový úrad pre letectvo.
Výkonný riaditeľ Lufthansy Carsten Spohr sa v utorok stretol s prezidentom úradu Jörgom Mendelom. Obaja označili toto rokovanie za "konštruktívne".
O depresiách nebolo povinné informovať
Nemecké aerolínie Lufthansa, materská spoločnosť nízkonákladovej spoločnosti Germanwings, koncom marca potvrdili, že pred šiestimi rokmi vedeli, že Lubitz mal počas svojho letového výcviku epizódou "ťažkej depresie".
Predstavitelia úradu počas víkendu uviedli, že o Lubitzovej sérii depresií nevedeli.
Lufthansa na to reagovala tvrdením, že podľa predchádzajúcich predpisov platných do roku 2013 nebolo povinné o takýchto skutočnostiach informovať úrad.
V káve mohla byť močopudná látka
Vyšetrovatelia havárie majú podozrenie, že kopilot Andreas Lubitz mohol pridať do kapitánovej kávy močopudnú látku, aby ho prinútil odísť z pilotnej kabíny. Informovala o tom britská webová stránka Mail Online.
Lubitz si pred svojím činom na počítači vyhľadával informácie o metódach samovraždy a o mechanizme zamykania dverí v kokpite, vyšetrovatelia teraz zisťujú, či hľadal aj informácie o diuretikách.
Nemecký týždenník Bild am Sonntag, ktorý získal prepis hlasového záznamníka z kokpitu, uviedol, že Lubitz kapitána opakovane presviedčal, aby išiel na toaletu.
Patrick Sondheimer totiž predtým poznamenal, že v Barcelone to nestihol.
Lietadlo nemeckých nízkonákladových aerolínií Germanwings narazilo 24. marca do vysokohorského úbočia na juhovýchode Francúzska.
Na palube lietadla smerujúceho z Barcelony do Düsseldorfu bolo 144 cestujúcich a šesť členov posádky.
Francúzski vyšetrovatelia už potvrdili, že zrútenie stroja spôsobilo zámerné konanie druhého pilota Andreasa Lubitza.
Podľa vyšetrovateľov z nich vyplynulo, že kopilot po vymknutí kapitána z kabíny nastavil automatické klesanie stroja k zemi a opakovane zvyšoval jeho rýchlosť až do nárazu.
Lubitz aj v minulosti prejavoval samovražedné sklony a trpel depresiami.