SME

Kopilot Germanwings mal údajne v minulosti psychické problémy

Redaktor nemeckého týždenníka Spiegel sa vo svojom príspevku na sociálnej sieti odvoláva na spolužiakov Andreasa Lubitza.

Andreas Lubitz.Andreas Lubitz. (Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN. Mladý pilot, ktorý spôsobil utorňajšie zrútenie nemeckého lietadla vo francúzskych Alpách, v minulosti prerušil svoj výcvik z dôvodu psychických problémov.

Informoval o tom vo štvrtok na svojom konte na sociálnej sieti Twitter redaktor portálu nemeckého týždenníka Spiegel Mattias Gebauer.

schoolmates of co-pilot who crashed #4U9525 tell german reporters he took 6-months break from flight training in 2009 due to burnout-syndrom

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

— Matthias Gebauer (@gebauerspon) 26. Březen 2015 Ten sa vo svojom príspevku odvolal na slová niekdajších spolužiakov pilota Andreasa Lubitza.

SkryťVypnúť reklamu

Prestávku vo výcviku v roku 2009 ešte v priebehu štvrtka spolu s identitou mladého muža potvrdilo aj vedenie spoločnosti Germanwings, ktorému zrútený stroj patril. Odmietlo však špecifikovať dôvod pauzy. Podľa Gebauera ním bol takzvaný syndróm vyhorenia a s tým spojené depresívne stavy.

Lietadlo spoločnosti Germanwings sa v utorok narazilo do vysokohorského úbočia Álp na juhovýchode Francúzska. Na palube stroja Airbus A320 smerujúceho zo španielskej Barcelony do nemeckého Düsseldorfu bolo 150 ľudí, z ktorých nehodu nik neprežil.

Podľa francúzskou prokuratúrou zverejnených údajov z takzvanej čiernej skrinky bol v čase nárazu stroja v kokpite iba Lubitz, pričom hlavný pilot sa niekoľko minút pred nárazom neúspešne pokúšal o návrat do kabíny.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:

Chcel lietať a išiel za svojím snom. Teraz zabíjal

Nemecko

Trend rastu počtu nových prípadov trvá na Slovensku siedmy týždeň.

Právu na informácie bráni prevažujúci verejný záujem.


TASR
Ilustračné foto.

Nemci čoraz viac využívajú platby kartou alebo mobilmi.


TASR 3
William Li, zakladateľ a riaditeľ čínskej automobilky Nio.

Automobilka v Európe vkladá nádeje do malého vozidla Nio Firefly.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 086
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 712
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 085
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 434
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 286
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 608
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 240
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu