Pri havárii ruského lietadla zahynulo 145 osôb, vrátane 12 občanov Číny

Moskva/Irkutsk 4. júla (TASR) - Haváriu ruského civilného lietadla TU-154 spoločnosti VladivostokAvia 20 kilometrov severne od sibírskeho mesta Irkutsk ...

Moskva/Irkutsk 4. júla (TASR) - Haváriu ruského civilného lietadla TU-154 spoločnosti VladivostokAvia 20 kilometrov severne od sibírskeho mesta Irkutsk nikto zo 145 osôb na palube neprežil. Lietadlu pri treťom pokuse o pristávací manéver údajne zlyhali motory a zrútilo sa na zem z výšky 800 metrov.

Podľa spresnených správ ruských záchranárov a predstaviteľov leteckej spoločnosti, na palube nebolo 143, ale až 145 osôb, vrátane piatich detí. Medzi obeťami sú aj cudzinci. Ruské ministerstvo pre mimoriadne situácie informovalo, že ide o 12 občanov Číny.

Záchranári doteraz na mieste nešťastia objavili torzá 42 tiel. Z lietadla zostalo len niekoľko väčších kusov: chvostová časť a zvyšky motorov. Úlomky kovových častí lietadla sú rozptýlené na ploche niekoľkých kilometrov štvorcových.

Lietadlo zabezpečovalo pravidelné spojenie medzi uralským mestom Jekaterinburg a Vladivostokom na Ďalekom východe. V Irkutsku mala posádka doplniť palivo. Lietadlo z roku 1986 malo nalietaných 21.000 letových hodín. Stroj zmizol z obrazoviek radarov v Irkutsku v utorok o 21.10 h moskovského času (2.10 h miestneho času) a krátko nato sa zrútil do neobývanej oblasti.

Podľa ministra pre mimoriadne situácie Sergeja Šojgu, ktorý priletel na miesto nešťastia, príčiny leteckej nehody nie sú zatiaľ pre expertov jasné a svetlo do udalosti vnesie až rozlúštenie údajov dvoch tzv. čiernych skriniek, ktoré už záchranári na mieste havárie objavili.

Posádka TU-154 problémy nehlásila a vypovedanie všetkých troch motorov súčasne je veľmi nepravdepodobné. Podľa niektorých správ, na palube došlo k výbuchu. Túto hypotézu podporil aj zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti VladivostokAvia Vladimir Razbežin. Pre expertov je zatiaľ záhadou aj to, prečo sa stroj vo vzduchu pri páde na zem otočil o 180 stupňov.

Pozostalí obetí nehody sa zhromažďujú vo Vladivostoku a v Irkutsku. Rodiny obetí katastrofy z radov cestujúcich budú na základe poistenia prepravcu odškodnení sumou 12.000 rubľov (400 dolárov), rodiny posádky dostanú od poisťovne 27.000 rubľov a ďalších 100.000 rubľov od zamestnávateľa.

Zlatou érou lietadiel TU-154 vybavených tromi prúdovými motormi boli 70. a 80. roky. Tupolevy TU-154 sa začali v bývalom Sovietskom zväze vyrábať v roku 1972 a ich výroba bola ukončená v roku 1996. V Rusku a ďalších postsovietskych krajinách sú v prevádzke stovky lietadiel tohto typu.

V 90. rokoch došlo v Rusku a vo svete k celej sérii vážnych leteckých nehôd lietadiel typu TU-154, ktoré boli zapríčinené nielen zlým technickým stavom, ale hlavne chybami posádky. Stroj typu TU-154 už v Irkutskej oblasti pred šiestimi rokmi havaroval. V januári 1994 na jeho palube zahynulo 124 osôb. Rovnaký typ stroja sa stratil z obrazoviek radarov 6. decembra 1995 na ostrove Sachalin. Trosky lietadla a telá 95 obetí nešťastia našli záchranári až po 12 dňoch.

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) žab

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 055
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 864
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 897
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 402
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 116
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 526
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 499
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 660
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 982
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Mierové rokovania o Sýrii v Ženeve zabrzdili diskusie o rokovacom postupe

OSN požaduje rokovania o novom systéme vládnutia, novej ústave a voľbách.

Migrantov pašujú do Európy rovnakými cestami ako heroín, tvrdí aktivista

V posledných mesiacoch prichádza na Balkán menej utečencov, čo aktivista čiastočne pripisuje aj dohode medzi Úniou a Tureckom.

Líbya bojuje s terorizmom, osobám vo veku 18 až 45 rokov zakázala vycestovať

Orgány pred pár dňami zakázali ženám vycestovať bez mužského sprievodu, čo ale krátko nato zrušili.

Estónsko oslávilo nezávislosť aj prehliadkou síl NATO

V Talinne nastúpilo viac ako tisíc vojakov NATO, spolu s nimi predviedli aj tanky Abrams.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop