Pri havárii ruského lietadla zahynulo 145 osôb, vrátane 12 občanov Číny

Moskva/Irkutsk 4. júla (TASR) - Haváriu ruského civilného lietadla TU-154 spoločnosti VladivostokAvia 20 kilometrov severne od sibírskeho mesta Irkutsk ...

Moskva/Irkutsk 4. júla (TASR) - Haváriu ruského civilného lietadla TU-154 spoločnosti VladivostokAvia 20 kilometrov severne od sibírskeho mesta Irkutsk nikto zo 145 osôb na palube neprežil. Lietadlu pri treťom pokuse o pristávací manéver údajne zlyhali motory a zrútilo sa na zem z výšky 800 metrov.

Podľa spresnených správ ruských záchranárov a predstaviteľov leteckej spoločnosti, na palube nebolo 143, ale až 145 osôb, vrátane piatich detí. Medzi obeťami sú aj cudzinci. Ruské ministerstvo pre mimoriadne situácie informovalo, že ide o 12 občanov Číny.

Záchranári doteraz na mieste nešťastia objavili torzá 42 tiel. Z lietadla zostalo len niekoľko väčších kusov: chvostová časť a zvyšky motorov. Úlomky kovových častí lietadla sú rozptýlené na ploche niekoľkých kilometrov štvorcových.

Lietadlo zabezpečovalo pravidelné spojenie medzi uralským mestom Jekaterinburg a Vladivostokom na Ďalekom východe. V Irkutsku mala posádka doplniť palivo. Lietadlo z roku 1986 malo nalietaných 21.000 letových hodín. Stroj zmizol z obrazoviek radarov v Irkutsku v utorok o 21.10 h moskovského času (2.10 h miestneho času) a krátko nato sa zrútil do neobývanej oblasti.

Podľa ministra pre mimoriadne situácie Sergeja Šojgu, ktorý priletel na miesto nešťastia, príčiny leteckej nehody nie sú zatiaľ pre expertov jasné a svetlo do udalosti vnesie až rozlúštenie údajov dvoch tzv. čiernych skriniek, ktoré už záchranári na mieste havárie objavili.

Posádka TU-154 problémy nehlásila a vypovedanie všetkých troch motorov súčasne je veľmi nepravdepodobné. Podľa niektorých správ, na palube došlo k výbuchu. Túto hypotézu podporil aj zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti VladivostokAvia Vladimir Razbežin. Pre expertov je zatiaľ záhadou aj to, prečo sa stroj vo vzduchu pri páde na zem otočil o 180 stupňov.

Pozostalí obetí nehody sa zhromažďujú vo Vladivostoku a v Irkutsku. Rodiny obetí katastrofy z radov cestujúcich budú na základe poistenia prepravcu odškodnení sumou 12.000 rubľov (400 dolárov), rodiny posádky dostanú od poisťovne 27.000 rubľov a ďalších 100.000 rubľov od zamestnávateľa.

Zlatou érou lietadiel TU-154 vybavených tromi prúdovými motormi boli 70. a 80. roky. Tupolevy TU-154 sa začali v bývalom Sovietskom zväze vyrábať v roku 1972 a ich výroba bola ukončená v roku 1996. V Rusku a ďalších postsovietskych krajinách sú v prevádzke stovky lietadiel tohto typu.

V 90. rokoch došlo v Rusku a vo svete k celej sérii vážnych leteckých nehôd lietadiel typu TU-154, ktoré boli zapríčinené nielen zlým technickým stavom, ale hlavne chybami posádky. Stroj typu TU-154 už v Irkutskej oblasti pred šiestimi rokmi havaroval. V januári 1994 na jeho palube zahynulo 124 osôb. Rovnaký typ stroja sa stratil z obrazoviek radarov 6. decembra 1995 na ostrove Sachalin. Trosky lietadla a telá 95 obetí nešťastia našli záchranári až po 12 dňoch.

(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) žab

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 162
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 123
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 108
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 076
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 062
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 957
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 437
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 166
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 432
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 200

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Amnestie, Roháč a Sýkora. Čo má vplyv na prípad vraždy Remiáša

Na rozhodnutie o Mečiarových amnestiách má Ústavný súd posledné dni. Nájomný vrah Roháč dostal doživotie. Pri vražde Sýkoru sa spomína SIS.

DOMOV

Koalícia sa chce náhle zbaviť šéfa Ústavu pamäti národa

Ak by zmena zákona prešla, nové pravidlá začnú platiť od 15. októbra 2017.

KULTÚRA

Podivné príbehy a Instagram 19. storočia. Aký bol seriál 1890?

Historická detektívka sa pokúsila priniesť na obrazovky niečo iné.

Neprehliadnite tiež

Severná Kórea odpálila zrejme ďalšiu balistickú strelu

Juhokórejský prezident zvolal zasadnutie rady pre národnú bezpečnosť.

V Štajersku havaroval slovenský paraglidista

Pád z výšky 50 metrov stlmili koruny stromov.

V Manchestri zadržali ďalšieho podozrivého z teroristických aktivít

Británia v sobotu znížila stupeň teroristickej hrozby.

NATO ide do boja s terorizmom a nízkymi výdavkami na obranu

Ak by vznikol konflikt, nehľadáme percentá v rozpočte, ale tanky, vyhlásil veliteľ vojsk NATO.