Manchester 3. júla (TASR) - Bicykle zo začiatku 20.storočia, charakteristické jedným veľkým predným kolesom a jedným menším vzadu, využívali pohonnú silu rovnako efektívne ako dnešné moderné bicykle. K takému záveru sa dopracovali vedeckí pracovníci z univerzity v anglickom Manchestri po veľkom počte pokusov so staromódnymi dvojkolesovými dopravnými prostriedkami, informuje nemecký denník Die Welt.
Predchodca dnešného bicykla mal pedále priamo na veľkom prednom kolese, sedadlo pre bicyklistu bolo namontované nad kolesom. Keďže pád z pomerne veľkej výšky bol pre postihnutého veľmi bolestivý a nezriedka sa končil nebezpečnými zlomeninami, zostrojili konštruktéri o pár rokov neskôr bicykel s dvoma menšími kolesami s rovnakým priemerom a s reťazovým pohonom.
Nový typ takzvaného bezpečnostného bicykla však jazdil najskôr neefektívne, pomaly a cestujúci sa sťažovali na namáhavé krútenie pedálmi. Až keď konštruktéri navliekli na obe kolesá nafúknuté gumové plášte, vyrovnal sa nový bicykel svojmu predchodcovi s vysokým kolesom.