Francúzsky časopis si aj po útoku islamistov dal na titulnú stranu karikatúru Mohameda. Zvýšil náklad.
PARÍŽ. Vo Francúzsku sa v stredu do predaja dostalo prvých 656-tisíc kusov nového čísla francúzskeho satirického týždenníka Charlie Hebdo.
Prvá časť nákladu sa prakticky okamžite vypredala. Tí záujemcovia, ktorí si týždenník nerezervovali vo svojom stánku, ho v stredu kúpili len veľmi ťažko.
Týždenník obvykle vychádzal v 60-tisícovom náklade. Najnovšie číslo malo vyjsť v náklade troch miliónov, ale pre veľký záujem ho ešte zvýšili na päť.
Prvá časť z nich prišla do predaja v stredu, ďalších 344-tisíc exemplárov rozdistribuujú v piatok. Zvyšné dva milióny budú rozvážať do stánkov do 19 januára.
V predaji bude niekoľko týždňov. V predaji bude v 25 krajinách sveta v 16 jazykových mutáciách..
Na zelenom pozadí je vykreslený moslim v bielom turbane, ktorý drží ceduľu s nápisom "Je suis Charlie". Titulok na obálke uvádza: "Tout est pardonné" (Všetko je odpustené).
Predošlé karikatúry moslimského proroka boli jedným z dôvodov útokov islamistov, pri ktorých zahynulo spolu sedemnásť ľudí vrátane kľúčových karikaturistov časopisu.
Napriek hrozbám prevzal štyri strany z časopisu do prílohy aj turecký časopis Cumhuriyet (Republika).
V noci prišla do jedného z jeho distribučných skladov v Istanbule polícia, ktorá sa oboznámila s obsahom čísla a pred vydaním súhlasu na distribúciu telefonovala jednému prokurátorovi. Z obavy pred možnými protestnými akciami chráni sídlo redakcie v Ankare polícia.