SME

Keď padajú góly, nie mŕtvi. Zbrane stíchli a hral sa futbal

Počas vianočného prímeria 1914 odohrali vojaci aj regulárny futbalový zápas.

Vianočné prímerie v roku 1914 pripomenula aj reklama siete Sainsbury, ktorá sa stala jedným z najpopulárnejších šotov týchto Vianoc. Súčasťou akcie je aj predaj čokolády v historickom balení. Výťažok z jej predaja má ísť na pomoc armádnym veteránom prostrVianočné prímerie v roku 1914 pripomenula aj reklama siete Sainsbury, ktorá sa stala jedným z najpopulárnejších šotov týchto Vianoc. Súčasťou akcie je aj predaj čokolády v historickom balení. Výťažok z jej predaja má ísť na pomoc armádnym veteránom prostr (Zdroj: PROFIMEDIA)

Presne pred sto rokmi sa konal najsmutnejší futbalový zápas v histórii.

To, že v ňom vyhrali Nemci nad Britmi 3:2, sa nedostalo do žiadnych športových štatistík. Bol to totiž zápas medzi unavenými vojakmi. Odohral sa na území nikoho počas vianočného prímeria koncom decembra 1914, v prvom roku vojny, ktorá nadobro zmenila Európu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V decembri 1914 už bolo jasné, že prísľuby nemeckých vodcov, že do Vianoc sa ich výlet do Paríža skončí, boli ďaleko od pravdy. Ale to, že vojna bude trvať ešte ďalšie štyri roky a prinesie štrnásť miliónov mŕtvych vojakov aj civilistov, nemohla očakávať ani jedna zo strán konfliktu.

SkryťVypnúť reklamu

Na vianočné prímerie vyzval ešte na začiatku decembra 1914 vtedajší pápež Benedikt XV. Nemecko myšlienku podporilo s odkazom na univerzálne hodnoty, cisár Wilhelm II. nechal dokonca poslať na front tisíce stromčekov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3K9X na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 095
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 783
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 647
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 427
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 598
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 591
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 253
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 862
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pierre Poilievre vedie Konzervatívnu stranu.

Hlas odovzdalo 7,3 milióna voličov.


TASR
Americký prezident Donald Trump.

Súd námietku preskúma dôkladnejšie.


TASR 1
Požiar v New Jersey.

Požiar spálil vyše 34 kilometrov štvorcových.


TASR
Ilustračná snímka.

Verejná doprava bude posilnená.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu