Berlín 6. decembra (TASR) - Nemecký kňaz má plné zuby komercie, ktorá stále viac sprevádza Vianoce. Rozbehol preto kampaň proti Santa Clausovi s letákmi hlásajúcimi "Toto je zóna bez Santu."
Eckhard Bieger, rímskokatolícky farár z Frankfurtu, súhlasí so sviatkami, rozdávaním darčekov aj rodinnými oslavami. Žmurkajúci starec v červenom kostýme je však podľa neho komerčný podvod.
"Santa Claus je výtvorom reklamného priemyslu a Coca-Coly na prehĺbenie svojich komerčných zámerov," povedal Bieger pre tlačovú agentúru Reuters. "Nemám nič proti vianočným darčekom a nechcem sklamať deti," povedal a dodal, že jeho cieľom je do centra pozornosti vrátiť svätého Mikuláša na rozdiel od "prázdnej schránky Santa Clausa".
Ružovolíceho Santu vytvoril v roku 1931 Američan švédskeho pôvodu Haddon Sundblom pre vianočnú reklamu Coca-Coly. "Ako model pre svoj portrét použil Sundblom vysmiateho vodiča kamiónu Coca-Cola," povedala hovorkyňa spoločnosti.
Moderný Santa je chabou náhradou prísneho svätého Mikuláša z kontinentálnej Európy, ktorý deti obdarovával alebo trestal, či postavy Otca Vianoc z Británie.
Bieger rozšíril vyše 5,000 nálepiek zobrazujúcich Santu v červenom prečiarknutom kruhu. "V centre pozornosti by mali byť deti a nie komercia," povedal kňaz a dodal, že chce oživiť tradíciu svätého Mikuláša, ktorý dáva 6. decembra deťom do topánok sladkosti a ovocie.
1 han ko