SME

Videá z popráv ukazujú džihádistov z Európy

Za islamistov bojuje asi 15-­tisíc cudzincov. Čím z väčšej diaľky pôvodne pochádzajú, tým lepšie.

K Islamskému štátu sa pridalo asi päťnást tisíc cudzincov z 80 krajín sveta.K Islamskému štátu sa pridalo asi päťnást tisíc cudzincov z 80 krajín sveta. (Zdroj: reprofoto)

DAMASK, BRATISLAVA. Už svoje tváre neschovávajú pod maskou. Naopak, tváre Európanov a iných cudzincov na videách s popravou slúžia ako účinná propaganda Islamského štátu.

Na najnovšom videu islamistov, ktoré zobrazuje popravu amerického rozvojového pracovníka Petera Kassiga, sa kamera priamo zameriava na pätnástich islamistov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa západných tajných služieb sú medzi nimi Briti či dvaja Francúzi.

Kliknutím zväčšíte

Tisíce cudzincov

„Chcú ukázať, že sú legitímnou džihádistickou organizáciou, ktorá funguje už dlho a teraz majú vo svojich radoch mladíkov z rôznych kútov sveta, ktorí sú radi, že môžu za nich bojovať,“ cituje Guardian Akiho Peritza, bývalého protiteroristického analytika americkej CIA.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

„Týmto spôsobom oslovujú ľudí po celom moslimskom svete.“

Podľa nedávnej správy Bezpečnostnej rady OSN bojuje v Iraku a Sýrii v jednotkách Islamského štátu asi 15-­tisíc cudzincov.

Ďalšie džihádistické skupiny v Líbyi, Egypte či v Alžírsku sa prihlásili k samozvanému kalifovi Abú Bakrovi Bagdádímu.

Podobne sa v minulosti hlásili k al-­Káide, no táto organizácia nikdy nevyhlásila kalifát.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C3JEY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 591
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 4 786
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 348
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 4 000
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 281
  6. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 050
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 702
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 298
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Virginia Robertsová Giuffreová.

Uviedla, že ide o víťazstvo nielen pre ňu, ale aj pre všetky obete Epsteina a jeho spolupracovníkov.


TASR
Ilustračná snímka.

Kapitán policajného zboru opísal budovu ako miesto, kde býva veľa študentov.


TASR
Ilustračné foto.

Podľa neho vypršala platnosť prelomovej dohody medzi ním a svetovými mocnosťami.


TASR
Ilustračné foto.

V júni minulého roka Čína vylúčila zo strany aj vtedajšieho ministra obrany.


TASR 3
SkryťZatvoriť reklamu