WASHINGTON, BRATISLAVA. David Grant vlastní v Spojených štátoch firmu, ktorá zbavuje ľudí škodcov. Na benzín pre jeho flotilu pickupov minie mesačne tisíce dolárov. „Keď stál benzín okolo päť dolárov, ničilo nás to,“ povedal pre Washington Post. Grant preto musel vyššie náklady preniesť aj do cien služieb.
Hovorí o cene za galón, ktorá v roku 2011 dosahovala americké rekordy. Galón je asi 3,8 litra, teda aj v týchto rekordných časoch bol benzín v USA lacnejší než u nás, stál okolo eura za liter.
Dopyt je cyklický
Tie časy sú však už teraz minulosťou. Cena benzínu spadla pod tri doláre, lacnejšie Američania netankovali od roku 2011. Grant ceny svojich služieb zatiaľ neznížil, ušetrené peniaze ešte ani neinvestoval do firmy. „Zatiaľ to nie je dosť na to, aby to bola veľká zmena,“ hovorí.
Pozitívne zmeny však cítia predajcovia najväčších osobných áut, medzi nimi aj známych hummerov. Áut, ktoré symbolizovali Ameriku pred dvadsiatimi rokmi, no pre vysokú spotrebu ich popularita klesla.
Podľa internetového bazáru Autotrader.com stúpol v októbri záujem o hummery na jeho stránkach o jedenásť percent, čo je najviac spomedzi ojazdených áut.