SME

Pre kapitána potopeného kórejského trajektu žiadajú trest smrti

Tragédia si vyžiadala vyše 300 obetí. Kapitán podľa prokuratúry nepomohol pasažierom a loď opustil medzi prvými.

Kapitán potopeného trajektu Sewol Lee Joon-seok (vľavo).Kapitán potopeného trajektu Sewol Lee Joon-seok (vľavo). (Zdroj: SITA/AP)

SOUL. Juhokórejská prokuratúra žiada trest smrti pre kapitána havarovaného juhokórejského trajektu Sewol, pri stroskotaní ktorého zahynulo v apríli 304 ľudí.

Šesťdesiatdeväťročný Li Čun-sokch je obvinený zo zabitia.

Prokuratúra na záver procesu, ktorý sa od júna koná v meste Kwankču, zdôraznila, že kapitán nekonal svoju povinnosť a po havárii nepomohol pasažierom a loď opustil medzi prvými. Takéto konanie vedúce k úmrtiam sa podľa prokurátorov rovná zabitiu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Li má najväčšiu zodpovednosť za nehodu," povedal hlavný prokurátor Pak Ja-eok.

SkryťVypnúť reklamu

Za tragédiu celkovo súdia 15 členov posádky trajektu, ktorá loď opustila medzi prvými, čo dokazujú aj amatérske videá. Štyria z nich vrátane kapitána čelia trestu smrti, trom hrozí doživotie a ďalším 15 až 30 ročné tresty väzenia.

Sudcovia majú vyniesť rozsudok v novembri.

Trajekt Sewol sa počas plavby z mesta Inčchon na ostrov Čedžu prevrátil približne 20 kilometrov od južného pobrežia krajiny a následne sa potopil.

Medzi obeťami sú najmä študenti, ktorí tvorili cestovali trajektom na výlet.

Vyšetrovatelia tvrdia, že príčinou nešťastia bola kombinácia preťaženia, ilegálnej prestavby plavidla a neskúseného vedenia lode. K nešťastiu prispeli aj silné morské prúdy a v snahe vyhnúť sa im posádka uskutočnila príliš prudký 15-stupňový manéver.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 089
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 725
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 980
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 432
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 351
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 598
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 262
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 862
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu