Iniciatíva Žít Brno sa vymkla z rúk. Ide do politiky

Z Brna chcú spraviť značku ako Coca-Cola.

(Zdroj: zitbrno.cz)

Na začiatku bolo mesto Brno a jedna bratislavská agentúra. Tá pre brniansky magistrát vytvorila za 600-tisíc českých korún slogan „Žít Brno“, ktorý mal byť v meste všadeprítomný. Úradníčka mesta neskôr vysvetľovala, že chce z Brna urobiť značku ako Coca-Cola.

Slogan sa ujal, ale celkom inak, ako chcel magistrát. Po roku, keď sloganom nikto nežil, ako mal, sa na webovej stránke udomácnili recesisti. „V krčme na Božence sa zišlo zopár ľudí, čo vtipne píšu o Brne a sledujú, čo sa tam deje a rozhodli sa s tým niečo urobiť,“ povedal 29-ročný hudobník a aktivista Matěj Hollan, ktorý to viedol.

Vydávali falošné tlačové správy, vymyslené, ale vierohodné články, kde si uťahovali z predstaviteľov mesta a jeho projektov. Za vymyslený rozhovor s fotografiou Adolfa Hitlera zvažoval námestník primátora Robert Kotzian žalobu.

Politikom boli žartíky čoraz menej príjemné. Keď sa jeden z úradníkov postaral o odstránenie profilu Žít Brno z Facebooku, za dva dni nazbieral nový profil Žít Brno RIP (Odpočívaj v pokoji) viac ako 15-tisíc fanúšikov. Ten pôvodný ich mal 17-tisíc. Vo februári sa recesisti rozhodli, že zábava sa končí a idú do komunálnych volieb.

Výsledok prekvapil všetkých vrátane recesistov. V Brne skončili tretí.

„Žít Brno mal byť pôvodne vtip, ale trochu sa nám to vymklo z rúk. Len to, že sme veľmi chceli a veľmi nám na Brne záležalo, tak to ľudia ocenili,“ oslavoval po voľbách v kaviarni Matěj Hollan. Zatiaľ nepovedal, či si stránku ponechajú a urobia z nej skutočnú oficiálnu stránku magistrátu.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 120
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 486
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 009
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 830
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 894
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 058
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 643
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 575
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 086
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 654