Na začiatku bolo mesto Brno a jedna bratislavská agentúra. Tá pre brniansky magistrát vytvorila za 600-tisíc českých korún slogan „Žít Brno“, ktorý mal byť v meste všadeprítomný. Úradníčka mesta neskôr vysvetľovala, že chce z Brna urobiť značku ako Coca-Cola.
Slogan sa ujal, ale celkom inak, ako chcel magistrát. Po roku, keď sloganom nikto nežil, ako mal, sa na webovej stránke udomácnili recesisti. „V krčme na Božence sa zišlo zopár ľudí, čo vtipne píšu o Brne a sledujú, čo sa tam deje a rozhodli sa s tým niečo urobiť,“ povedal 29-ročný hudobník a aktivista Matěj Hollan, ktorý to viedol.
Vydávali falošné tlačové správy, vymyslené, ale vierohodné články, kde si uťahovali z predstaviteľov mesta a jeho projektov. Za vymyslený rozhovor s fotografiou Adolfa Hitlera zvažoval námestník primátora Robert Kotzian žalobu.
Politikom boli žartíky čoraz menej príjemné. Keď sa jeden z úradníkov postaral o odstránenie profilu Žít Brno z Facebooku, za dva dni nazbieral nový profil Žít Brno RIP (Odpočívaj v pokoji) viac ako 15-tisíc fanúšikov. Ten pôvodný ich mal 17-tisíc. Vo februári sa recesisti rozhodli, že zábava sa končí a idú do komunálnych volieb.
Výsledok prekvapil všetkých vrátane recesistov. V Brne skončili tretí.
„Žít Brno mal byť pôvodne vtip, ale trochu sa nám to vymklo z rúk. Len to, že sme veľmi chceli a veľmi nám na Brne záležalo, tak to ľudia ocenili,“ oslavoval po voľbách v kaviarni Matěj Hollan. Zatiaľ nepovedal, či si stránku ponechajú a urobia z nej skutočnú oficiálnu stránku magistrátu.