SME

Islamisti robia svetu šou, propaganda im ide

Televízne programy, správy na Twitteri, brutálne popravy na YouTube tlačia propagandu islamistov.

Podporovatelia Islamského štátu v irackom Mósule.Podporovatelia Islamského štátu v irackom Mósule. (Zdroj: TASR/AP)

DAMASK, TEL AVIV. Islamský štát sa usiluje o návrat spoločnosti do hlbokého stredoveku, ale na presviedčanie o svojej ideológii potrebuje médiá 21. storočia. A vie ich veľmi dobre využívať.

Akčné videá inšpirované počítačovými bojovými hrami, vlastný televízny program s britským „moderátorom“ (fakticky uneseným novinárom Johnom Cantielom), posolstvá na sociálnych sieťach v hlavných svetových jazykoch, blogy hrdých vdov „martýrov“ a napríklad aj pravidlá pre novinárov, ktorí by chceli pracovať na územiach ovládaných islamistami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Kliknutím zväčšíte

Sociálne siete

To všetko Islamský štát ovláda a denne sa v tom zlepšuje. Jeho členovia si opätovne otvárajú účty na sociálnych sieťach pod vymyslenými menami a šíria svoju ideológiu, vyhrážky aj správy z bojiska.

„Veľké barbarstvo ide ruka v ruke s veľmi sofistikovaným využívaním médií,“ napísali v úvodníku noviny Times of Malta. Islamisti sa neštítia brutálnych činov.

O to menšie zábrany majú ukazovať ich verejnosti. Ba čo viac.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C3HJM na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 21 881
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 11 153
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 879
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 10 073
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 615
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 754
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 5 739
  8. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 692
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Adam Húska

Uplynulú sezónu odohral vo Švajčiarsku.


TASR
Jack Draper rozbil reklamný panel

Som súťaživý typ a niekedy sa to jednoducho stane, reagoval.


SITA
Slovenský futbalový reprezentant Milan Škriniar.

Tím z Anglicka preferuje jeho obľúbený trojobrancový systém.


Tréner Martin Seman,

Martin Seman chce raz trénovať Petržalku.


SkryťZatvoriť reklamu