Petr Skoumal bol skladateľom, ktorému stačilo pár tónov a akordov, no spravil ich nesmrteľnými pre niekoľko generácií publika.
Filmová hudba je väčšinou len kulisou vypĺňajúcou predely medzi scénami alebo prvoplánovo znásobuje emócie postáv. Väčšina soundtrackov sa preto nedá počúvať.
Melódie, ktoré do filmov a televíznych seriálov zložil český pianista a skladateľ Petr Skoumal (7. 3. 1938 - 28. 9. 2014), na samostatných albumoch nevyšli, ale z úplne iného dôvodu. Ich čaro funguje aj bez obrázkov, ale naplno sa dá doceniť len pri pozeraní.
Sen každého filmára
Keby sme sa preniesli v stroji času do podvečerných obývačiek v Československu druhej polovice 70. rokov, v mnohých by sa dal pozorovať rovnaký úkaz. Pred obrazovkou sedia nadšením zhypnotizované deti a prežívajú dobrodružstvá dvoch domácich nešikovných majstrov, dvojice kreslených zajacov alebo dobráckeho veľkého psa.
Televízne seriály A je to!, Bob a Bobek, Maxipes Fík či film Traja chrobáci sa okamžite sa stali „federálnymi“ hitmi a pri ich pozeraní by ste pristihli aj mnohých dospelých. Polovicou tajomstva ich úspechu bola hudba.
Geniálne jednoduchá, okamžite chytľavá.