Európske štáty by mali dodržiavať to, na čom sa dohodli

Londýn 21. novembra (TASR) - Najlepšia vec, ktorá sa mohla lodi Prestige stať, je presne to, že sa potopila, cituje britský denník Daily Telegraph člena ...

Londýn 21. novembra (TASR) - Najlepšia vec, ktorá sa mohla lodi Prestige stať, je presne to, že sa potopila, cituje britský denník Daily Telegraph člena španielskeho vedeckého tímu. Podľa neho je totiž nádej, že ropa z havarovaného tankera zostane na dne v neporušených nádržiach.

Jeho kolegovia ale na stránkach novín varujú, že to nemusí byť také jednoduché. Tlak vody vo veľkej hĺbke by mohol nádrže porušiť.

Guardian sa v súvislosti s haváriou lode zamýšľa nad európskym systémom kontroly lodí: "Európe sa nepodarilo dosiahnuť reguláciu svetovej námornej plavby - tanker Prestige je v gréckych rukách, registrovaný na Bahamách, ale plavil sa do Singapuru z Lotyšska. A príslušným európskym úradom uniklo, že nie je pripravený na plavbu po mori."

"Tankery sa ešte stále môžu ľahko vyhnúť tvrdému režimu kontrol, ak nezakotvia v jednom z európskych prístavov, ale len niekde na krátko zastavia na doplnenie paliva. Presne to urobila loď Prestige v júni v Gibraltárskom prístave," vysvetľuje Guardian.

Denník Times si všíma, že španielska vláda obvinila Gibraltár - a teda aj Britániu - z toho, že zlyhali pri kontrole lodi. Francúzsky prezident Jacques Chirac ostro napadol celý európsky systém lodných kontrol. Noviny si preto posvietili na to, kto a ako dodržuje záväzky vyplývajúce z európskych dohôd o kontrole lodí a konštatujú:

"Zatiaľ čo Británia v roku 2001 vykonala inšpekcie viac než 25 percent lodí, Francúzsko podľa štatistických údajov vlastných úradov skontrolovalo len desať percent lodí, ktoré vplávali do jeho teritoriálnych vôd. Preto nie sú potrebné ani tak drastické zmeny, ale ochota dodržiavať aspoň to, na čom sa európske štáty už raz dohodli," uzatvárajú Times.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 865
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 787
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 552
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 389
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 226
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 037
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 813
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 998
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 030
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 882

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.