SME

Podpora kráľovskej rodiny kvôli škandálom prudko klesla

Londýn 20. novembra (TASR) - Kráľovská rodina stráca sympatie verejnosti. Podľa najnovšieho prieskumu klesla podpora Windsorovcov na historicky najnižšiu ...

Londýn 20. novembra (TASR) - Kráľovská rodina stráca sympatie verejnosti. Podľa najnovšieho prieskumu klesla podpora Windsorovcov na historicky najnižšiu úroveň.

Škandál okolo znásilnenia kráľovského sluhu, náhle ukončenie procesu s komorníkom princeznej Diany Paulom Burrellom a jeho následná spoveď v novinách, v ktorej prezradil tajomstvá zo súkromia panovníckej rodiny, to všetko sa premietlo do rekordného poklesu popularity Windsorovcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa ankety, ktorú si objednal denník Guardian, podpora kráľovskej rodiny klesla na 43 percent, teda na najnižšiu úroveň od roku 1987, keď sa začali robiť takéto prieskumy. Pre porovnanie, začiatkom roku po pohrebe kráľovnej matky s panovníčkou sympatizovalo 59 percent poddaných.

SkryťVypnúť reklamu

Aj počet ľudí, ktorí si myslia, že Británii by bolo bez kráľovskej rodiny lepšie, vzrástol o na 31 percent. Rovnako stúpol počet nerozhodných, teda tých, ktorí nevedia, či by bez panovníčky bolo krajine lepšie alebo horšie, a to na 26 percent.

Za túto situáciu si môže kráľovská rodina sama. Celý kolotoč roztočila sama panovníčka. Kráľovná si totiž "zrazu" spomenula, že bývalý komorník, ktorého súd obvinil z krádeže vyše 300 predmetov patriacich Diane, jej po princezninej tragickej smrti povedal, že si ich berie do úschovy.

Kráľovná má však mimoriadne dobrú pamäť, a tak jej zábudlivosti nikto neuveril. Naopak, začalo sa pošuškávať, že chcela zabrániť Burrellovej výpovedi pred súdom, aby pritom nevyšli najavo kompromitujúce informácie zo života v paláci.

SkryťVypnúť reklamu

No Burrell svoj príbeh aj tak predal novinám. Svojou troškou do mlyna prispel aj bývalý sluha princa Charlesa, ktorý tvrdí, že ho princov komorník znásilnil a Charles sa celú aféru pokúsil ututlať.

Charles sa pokúsil celú aféru uzavrieť a nariadil súkromné vyšetrovanie, ktoré však povedie jeho osobný tajomník a priateľ.

Anketa priniesla utrápenej kráľovskej rodine aspoň jednu dobrú správu - 60 percent Britov si myslí, že tento škandál bude mať len krátkodobý negatívny vplyv na povesť panovníčky a jej rodiny.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 121
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 976
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 080
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 236
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 179
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 544
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 168
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 851
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu