Melbourne 28. júna (TASR) - Michael Wilke, bývalý redaktor reklamného magazínu Advertising Age, vytvoril novú internetovú stránku Commercial Closet (www.commercialcloset.org). Používatelia na nej nájdu zbierku reklamných šotov, ktoré zobrazujú rôzne druhy homosexuality.
Získané peniaze chce Wilke investovať do dokumentárneho filmu, ktorý sa bude detailne zaoberať témou gayov a lesbičiek. "Homosexualita v reklame prešla v uplynulých 30 rokoch od absolútnej absencie cez populárnu stereotypnosť k neutrálnemu a pozitívnemu zobrazovaniu," hovorí Wilke.
Jeho archív obsahuje reklamné šoty 150 rôznych agentúr a 250 veľkých objednávateľov ako Coca-Cola, Nike a American Express. Šoty sú zaradené v kategóriách pozitívny, negatívny, neutrálny a neurčitý.
Hoci reklama, v ktorej vystupujú gayovia alebo lesbičky, dnes už nie je tabu, médiá často ukazujú stereotypy, ktoré majú s realitou málo spoločného. Kathy Rennaová, predsedníčka organizácie Gay & Lesbian Alliance Against Defamation, k tomu uviedla: "Existuje predsudok, že gayovia a lesbičky majú veľa peňazí, vlastnia tri autá a denne si kupujú sto cédečiek. To nie je pravda. Pravdou však je, že homosexuáli sú verní trhovým značkám."