Londýn 14. novembra (TASR) - Výrobcovia talianskeho likéru museli zastaviť nezvyčajnú kampaň, ktorú sprevádzalo rozprašovanie vône mandlí v staniciach londýnskeho metra. Prinútili ich k tomu obavy z možného vzniku paniky, pretože sladká mandľová aróma pripomína kyanid.
Vtip kampane v hodnote 2,4 milióna dolárov spočíval v použití kovových nádob plných mandľových olejov, ktoré rozmiestnili v blízkosti eskalátorov troch hlavných staníc londýnskeho metra.
Rozprašovače v každej z nádob rozširovali vôňu po okolí v nádeji, že si ju cestujúci spoja s arómou likéru značky Disaronno amaretto. Reklamné plagáty pokrývajúce steny okolo eskalátorov im mali pomôcť vytvoriť túto asociáciu.
Všetci amatérski sliediči a čitatelia Agathy Christie však nanešťastie vedia, že mandle voňajú rovnako ako kyanid. Kampaň teda práve v dobe zvýšených obáv z teroristických útokov nebola najvhodnejšia.
Britskí distribútori nápoja sa rozhodli kampaň len tri dni po jej začiatku zrušiť. "V rámci súčasnej bezpečnostnej situácie by sme za žiadnych okolností nechceli, aby činnosť Disaronna spôsobila akékoľvek znepokojenie," povedal manažér značky Jon Evans.