SOUL. Hmotnosť nákladu juhokórejského trajektu Sewol, ktorý sa potopil v apríli, viac než trojnásobne prekračovala jeho maximálnu nosnosť.
Informovala o tom agentúra Jonhap s odvolaním sa na vyšetrovací tím.
Trajekt bol preťažený
Trajekt Sewol 16. apríla prepravoval 3608 ton nákladu vrátane 108 vozidiel, keď došlo k jeho prevrhnutiu a potopeniu na ceste z prístavu v juhokórejskom meste Inčchon na dovolenkový ostrov Čedžu.
Vyšetrovatelia sa domnievajú, že za tragédiou stojí prekročenie maximálnej hmotnosti nákladu, zmeny vo vnútornom usporiadaní plavidla, ako i rozmiestnenie samotného nákladu.
Palubné záznamy ukazujú, že trajekt bol preťažený počas 139 z 241 plavieb, ktoré na predmetnej trase podnikol od marca 2013.
Vo vyšetrovacej správe sa píše, že zisk z prepravy tohto pridaného tovaru činí 2,8 milióna dolárov.
Pri pátraní zahynul potápač
Civilný potápač, ktorý v Južnej Kórei pomáhal pátrať po obetiach zo stroskotaného trajektu Sewol, v utorok zomrel po strate vedomia počas potápania.
Informovali o tom svetové agentúry, ktoré sa odvolali na oznámenie juhokórejských predstaviteľov.
53-ročného potápača vyhlásili za mŕtveho v nemocnici v juhozápadnom prístavnom meste Mokpcho neďaleko lokality, kde trajekt stroskotal.
Muža v bezvedomí vytiahli na hladinu jeho kolegovia, keď sa prerušila ich komunikácia s ním.
Pobrežná stráž zastavila po rannom nešťastí všetky pátracie aktivity.
Potápač bol členom posádky súkromnej spoločnosti Undine Marine Industries, ktorá sa zameriava na stavbu lodí a záchranné práce.
Počet obetí potopenia trajektu zo 16. apríla je 260, pričom stále je nezvestných 42 ľudí. Prežilo len 174 osôb, vrátane 22 z 29 členov posádky. Celkovo sa na lodi plavilo 476 osôb.
Pátranie často brzdí nepriaznivé počasie, zlá viditeľnosť a nebezpečné podmienky pri pohybe vo vnútri potopeného trajektu, napríklad tma, plávajúce trosky či spleť chodieb. V utorok však záchranárom pomáhalo pekné počasie a pokojnejšie oceánske prúdy.