Český bulvár pri Ivete Bartošovej nectil zásadu, že do toho, kto má problémy, sa nekope, myslí si mediálny analytik.
BRATISLAVA. Reportér internetového vydania českého denníka Blesk stojí na železničných koľajach. Kúsok od neho dramaticky zvonia znamenia na železničnom prejazde, kamera sníma hasičov a záchranárov.
Bulvárni novinári sprevádzajú Ivetu Bartošovú aj na mieste, kde v utorok spáchala samovraždu.
Jej príbeh im roky predával výtlačky novín a zvyšoval návštevnosť na webe.
„Stopercentne môžem potvrdiť, že kedykoľvek vyšiel článok o Ivete Bartošovej, vždy patril k najčítanejším,“ vraví Marcela Škábová, šéfredaktorka relácie Prásk, ktorú vysiela TV Nova.
Mediálneho analytika Tomáša Trampotu to neprekvapuje. Bartošovej príbeh zapadal do vzorca, ktorý bulvár obľubuje.
„Rád sa sústredí na poklesky celebrít a na to, ako ich sláva postupne upadá.“
Zomrela Iveta Bartošová. Bola hviezdou popu, ale i bulváruČítajte
Začalo to Pomejem
Bartošová zostane na titulke novín ešte niekoľko dní. „Ikonou bulváru“, ako ju nazval časopis Týden, pritom nebola vždy.
Pred rokmi bola len popovou speváčkou, o ktorej sa nepísalo častejšie ako o iných. Všetko zmenila až svadba s neúspešným filmovým producentom Jiřím Pomejem.
„Svoj vzťah otvorili médiám a tie o nich začali písať viac negatívne ako pozitívne,“ vraví Škábová. „Tento mediálny tlak Ivetu zlomil.“
Bartošová začala striedať partnerov, piť a postupne sa dostala na dno. Čím horšie na tom Bartošová bola, tým častejšie o nej bulvár písal.
Jeden z najsmutnejších momentov jej príbehu sa odohral vlani v lete, keď ju obdivovateľ Zdeněk Macura údajne uniesol do Talianska.
Tam vznikli známe fotky, na ktorých Bartošová leží na pláži v plavkách, ktoré mala oblečené naruby.
Reportérka Gabriela Mikešová sprevádzala Bartošovej neskoršieho manžela Josefa Rychtářa, ktorý sa speváčku vybral do Talianska nájsť a priviesť späť.