Tokio 26. júna (TASR) - Počet predplatiteľom e-mailového časopisu japonského premiéra Džuničira Koizumiho dnes dosiahol dva milióny, čo po nedeľňajšom víťazstve jeho strany v kľúčových voľbách do mestského zastupiteľstva v Tokiu znova dokázalo jeho obrovskú popularitu.
Dodnes sa na odber bezplatného týždenníka, ktorého názov "Levie srdce" je narážkou na Koizumiho strapatú sivú hrivu a odvážny sľub uskutočniť reformný proces, zaregistrovalo prostredníctvom elektronickej pošty 2,025 milióna ľudí. Ich počet je teraz asi o milión vyšší ako pred dvoma týždňami, keď časopis začal vychádzať.
Odkedy sa Koizumi stal predsedom vlády, politika sa stala pre širokú verejnosť zaujímavejšou, uviedol hovorca japonského premiéra. Podľa neho čitateľov priťahuje najmä Koizumiho rekordná popularita a úprimnosť jeho politických prísľubov. Premiér pritom dostane každý deň od obyvateľov Japonska približne 3000 e-mailov.
Na zvládnutie rastúceho dopytu po časopise sa počet pracovníkov redakcie od júla zvýši o šesť ľudí. Momentálne sa oň stará päť stálych pracovníkov, štyria dočasní zamestnanci, pričom traja ľudia majú na starosť spracovanie elektronickej pošty pre Koizumiho.
Nápad použiť elektronickú poštu sa údajne zrodil v premiérovej hlave a k jeho realizácii prispela celá vláda. Japonský premiér totiž vyhlásil, že "chce byť v priamom kontakte s verejnou mienkou, no pre svoje vyhlásenia nepotrebuje sprostredkovateľa."
Správnosť tohto kroku sa potvrdila už v deň vydania prvého čísla to. Už ráno 14. júna po rozoslaní e-mailu asi 800.000 ľuďom zaznamenala Koizumiho kancelária obrovský počet nových predplatiteľov, ktorý za hodinu dosiahol neuveriteľné číslo 20.000. V ten deň sa celkový počet predplatiteľov vyšplhal na takmer milión. Podľa slov šéfredaktora časopisu Šinza Abeho preto redakcia možno požiada o zaznamenanie rekordného počtu predplatiteľov do Guinnessovej knihy rekordov.
Novátorský prístup Koizumiho sa stretáva s priaznivou odozvou verejnosti, pričom podľa prieskumov má podporu vyše 80 percent Japoncov. Po sérii nevýrazných a arogantných politických predstaviteľov japonská verejnosť okamžite ocenila "ľudskú stránku" tohto 59-ročného rozvedeného premiéra, ktorý sám vychováva svoje dve dcéry, miluje rock, bledé obleky a zábavu v bare.