SME

Počet obetí z juhokórejského trajektu stúpol na 56

Kapitán trajektu na súde tvrdil, že nariadil evakuáciu. Podľa preživších tak neurobil.

(Zdroj: TASR/AP)

SOUL. Na 56 stúpol počet potvrdených obetí nehody juhokórejského trajektu Sewol, ktorý sa v stredu potopil počas plavby z prístavu Inčchon na turistami vyhľadávaný ostrov Čedžu.

Informovala o tom v nedeľu agentúra DPA s odvolaním sa na juhokórejské médiá.

Bilancia sa zvýšila po tom, čo potápači vytiahli z vraku ďalšie telá, spresnila tlačová agentúra Jonhap i televízia KBS. Nezvestných je stále okolo 250 ľudí, zachrániť sa podarilo 174.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potápačom sa podarilo preniknúť do vraku po troch dňoch neúspešných pokusov. Problémy im spôsobovali silné morské prúdy a slabá viditeľnosť, pripomenula agentúra AP.

SkryťVypnúť reklamu

Príbuzní nezvestných začali poskytovať vzorky svojich DNA, aby pomohli identifikovať mŕtvych.

Na otázku, ako dlho bude záchranná operácia pokračovať, šéf krízového centra povedal reportérom, že môže pokračovať niekoľko týždňov, ak nie mesiacov.

"Nevieme to naisto. Ale podľa expertov môže trvať jeden alebo dva mesiace," citovala ho BBC. Podľa jeho slov je veľmi nepravdepodobné, aby takto dlho prežil v potopenom trajekte niekto, kto tam uviazol živý.

Kapitán odkladal evakuáciu lode

Tretia dôstojníčka, ktorá kormidlovala trajekt v čase nehody, išla po náročnej trase vedúcej popri množstve malých ostrovov a navyše známej silnými prúdmi prvýkrát.

Informovala o tom v sobotu televízna stanica Arirang s odvolaním sa na vyšetrovateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Dvadsaťšesťročnú tretiu dôstojníčku, kapitána a kormidelníka tri dni po potopení trajektu vezúceho 475 cestujúcich a členov posádky zatkli a obvinili okrem iného zo zabitia z nedbanlivosti.

Kapitána I Čun-soka a dvoch členov posádky v sobotu predviedli na súd v meste Mokpo.

Po skončení výsluchu kapitán novinárom povedal, že evakuáciu lode odkladal z bezpečnostných dôvodov, pretože prúdenie bolo v tom čase veľmi silné a voda studená.

Cestujúcich by prúdenie podľa neho mohlo strhnúť na otvorené more, kde spočiatku neboli v dohľade žiadne záchranné člny.

Kapitán trajektu je obvinený aj z toho, že loď opustil medzi prvými, čo dokazujú i fotografie zverejnené agentúrou Jonhap. Na otázku, či nariadil evakuáciu, odpovedal "áno". Preživší však tvrdia, že tak neurobil.

SkryťVypnúť reklamu

I Čun-sok tiež čelí trestnému stíhaniu za zanedbanie služobných povinností a porušenie námorného práva.

Podľa odborníkov sa odkladaním evakuácie stratil drahocenný čas, v ktorom mohli byť zachránené mnohé životy.

Načítavam video...

Prudký pohyb pred potopením

Vyšetrovanie sa sústredí na prudký pohyb trajektu tesne predtým, ako sa začal nakláňať a či mohol príkaz na evakuáciu zachrániť životy ľudí.

Videozáznam z lode dokazuje, že posádka povedala cestujúcim, aby zostali pokojní, aj keď sa loď výrazne naklonila na bok.

Záchranári povedali, že do lode napumpovali vzduch, ktorý by mal pomôcť ľuďom uväzneným vnútri a súčasne uľahčiť jej opätovné vyzdvihnutie na hladinu.

Zdôraznili však, že žeriavy, ktoré dorazili, na miesto havárie, nepoužijú, kým nebudú mať istotu, že vnútri nie je ešte niekto živý.

SkryťVypnúť reklamu

Pobrežná stráž uviedla, že okolo trajektu natiahnu siete, aby zabránili odplaveniu tiel, ktoré prúdy vynesú na hladinu, preč do mora,

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 081
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 697
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 203
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 432
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 227
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 605
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 242
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu