Washington 5. novembra (TASR) - Politická rovnováha medzi americkými voličmi a snaha výraznejšie sa presadiť v Kongrese, prinútili kandidátov na poslanecké a senátorské kreslá a rôzne záujmové skupiny, aby na predvolebnú kampaň vynaložili rekordné sumy peňazí. Pred dnešnými doplňujúcimi voľbami do Kongresu kandidáti a ich stúpenci venovali na predvolebné televízne šoty vyše 900 miliónov dolárov, čo je takmer o polovicu viac, ako v doplňujúcich voľbách pred štyrmi rokmi.
Odborné kruhy uvádzajú, že kandidáti a rôzne organizácie, akými je napríklad organizácia na ochranu životného prostredia Sierra club, či Národná organizácia majiteľov strelných zbraní, od 1. januára do 1. novembra tohto roku nechali odvysielať 1,4 milióna televíznych politických šotov. Od tých najostrejších a najútočnejších, ktoré sponzorovali, sa mnohí kandidáti dištancovali, pretože ich hlavným cieľom bolo očierniť politického protivníka.
V predvolebnom boji sa objavil aj nový pokus mobilizovať voličov. Demokratická strana štátu Maryland prisľúbila každému aktivistovi, ktorý nabádal voličov, aby išli k urnám, do sto dolárov. Minister spravodlivosti tento krok označil za protiústavný. V Marylande prebiehal veľmi ostrý súboj o kreslo guvernéra. O funkciu sa za demokratov uchádza členka rodiny Kennedyovcov Kathleen Kennedyová Townsendová. Pred dnešným volebným dňom za svojim republikánskym protivníkom Robertom L. Ehrlichom zaostávala.
(spolupracovník TASR William Guard) mak žab