LONDÝN. Stroj malajzijskej leteckej spoločnosti sa prudko odklonil z plánovej letovej trasy spôsobom, aký používajú stíhací piloti.
Tvrdí to britský denník Sunday Times odvolávajúci sa na zdroje z malajzijskej vlády a armády.
Podľa nich lietadlo krátko po vypnutí komunikačných zariadení vystúpilo do výšky takmer 14 kilometrov, viac ako tri kilometre vyššie ako je štandardom, a následne kleslo iba na výšku približne 1500 metrov od povrchu.
Šance na nájdenie klesli
Takýto manéver sa podľa informácií denníka používa pri snahe zmiznúť z pozornosti radarov a využívajú ho piloti stíhacích strojov.
Nízka letová hladina pri vysokej rýchlosti je taktiež problematická pri zachytení pohybu lietadla.
V prípade potvrdenia týchto informácii by sa opätovne oživila teória o únose Boeingu 777.
Austrálska vláda v sobotu potvrdila, že snahy o nájdenie stôp po zmiznutom malajzijskom lietadle rapídne klesli.
Potenciálne signály z čiernych skriniek zmiznutého boeingu nezachytili od utorka a batérie záznamníkov sa navyše už zrejme vybili.
Hovor kopilota popreli
Malajzijská vláda medzitým poprela informácie, že približne hodinu po zmiznutí stroja z radarov bol uskutočnený hovor z mobilného telefónu kopilota.
Umožniť to malo dostatočné klesnutie lietadla nad západným pobrežím Malajzie, kde nad ostrovom Penang zachytil signál mobilnej siete.
Údajne sa chcel spojiť s mamou, no neúspešne.